اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسلامی جم خبر داد

برپایی نمایشگاه عکس "یک‌سری عکس‌های عمومی" در جم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم از برپایی نمایشگاه عکس "یک‌سری عکس‌های عمومی" در جم خبر داد.

برپایی نمایشگاه عکس "یک‌سری عکس‌های عمومی" در جم

علی موذنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: همزمان با برگزاری سوگواره تعزیه استانی در شهرستان جم، از روز یکشنبه دوم بهمن ماه نمایشگاه عکس با عنوان "یک‌سری عکس‌های عمومی" در تالار شهید خاتمی جم راه‌اندازی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه، تصاویری نادر از طبیعت پیرامون ما، نه آن‌گونه که می‌شناسیم، به تصویر آمده است.

موذنی تصریح کرد: این نمایشگاه به همت خانه عکس اداره ارشاد اسلامی جم برگزار شده و حاوی 22 قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۳۹×۲۶ سانتی‌متر است.

وی اضافه کرد: تعداد 13 نفر عکاس آثار خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته‌اند و در نخستین روز شاهد استقبال بسیار خوبی از این مراسم بودیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم با اشاره به کیفیت عکس‌های این نمایشگاه بیان کرد: در تصاویر خیره‌کننده این عکاسان، احساسات بال درآورده و به پرواز در می‌آیند.

موذنی افزود: در عکس‌ها، فقط رنگ‌های خاکستری، سیاه، و سفید دیده شده و زمانی را نشان می‌دهند که گویی نیرو‌های طبیعی سوژه را محاصره کرده‌اند؛ این نیرو‌ها احساسی از تنهایی، سحر و جادو، خلا، عرفان و حتی فروتنی را در بیننده ایجاد می‌کنند.

وی اذعان داشت: گذر زمان در این عکس‌ها نشان داده شده‌ اما  احساسات دیگری نیز در ما برانگیخته می‌شوند؛ غم، این احساس پیچیده و غیر قابل توصیف، که روح را می‌آلاید و احساسات را صیقل می‌دهد در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

موذنی خاطر نشان کرد: با دیدن این تصاویر، به معنای زندگی، گذر زمان، نیاز به زندگی و چرایی آن فکر می‌کنیم.

وی گفت: عکس‌هایی که چنین هیجان‌های عمیقی را به وجود می‌آورند، بسیار نادرند؛ چه لذت‌بخش است، که می‌توانیم با نگاه کردن به این تصاویر دمی با این احساسات تنها شده و لذتی بی‌همتا را تجربه کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم یادآور شد: این نمایشگاه به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت و انتظار داریم با استقبال بی‌نظیر مردم این شهرستان مواجه شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول