اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده آشوریان در مجلس:

حضور آشوریان در انتخابات برای لبیک‌گویی به رهبری است

خبرگزاری فارس: نماینده آشوریان در مجلس گفت: جامعه آشوریان در انتخابات پیش‌ رو برای لبیک گفتن به پیام مقام معظم رهبری حضور پیدا می‌کنند.

حضور آشوریان در انتخابات برای لبیک‌گویی به رهبری است

یوناتن بت‌‌کلیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طول فرمایشاتی به لزوم حضور حداکثری اقشار مختلف مردم تأکید ورزیده‌اند از این رو آشوری‌‌ها در کنار سایر هموطنان در این انتخابات به طور هوشمندانه و با احساس مسئولیت حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان مذهبی و متولیان انجمن‌ها در طول نشست‌ها و جلسات مختلف به اهمیت حضور پررنگ مردم به ویژه اقلیتهای دینی پرداخته‌اند لذا پیش‌بینی می‌شود در این آیین سیاسی و اجتماعی آشوریان هم حضور خیره‌کننده‌ای به منصه ظهور برسانند.

این مسئول گفت: در شرایطی که کشورهای مختلف جهان به دنبال اعمال فشار بر ایران هستند این حرکت جدی و حضور ملی در صحنه انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و مدعیان دروغین حقوق بشر محسوب می‌شود لذا پیروان سایر ادیان با شرکت در انتخابات ثابت می‌کنند به کشور خود عشق می‌ورزند زیرا از حقوق مساوی و عادلانه برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ایران به موضوع برابری همه انسان‌ها صرف‌نظر از رنگ پوست، قومیت، دین و نژاد تأکید شده است لذا برای اینکه میهن و نظام خود را در عرصه جهانی حفظ کنیم باید همواره و در همه صحنه‌ها کنار یکدیگر قرار بگیریم.

* مطرح شدن بعضی دیدگاه‌ها با وجود عدالت در کشور منافات ندارد

بت‌کلیا بابیان اینکه ما خودمان را نه آشوری بلکه ایرانی آشوری می‌‌دانیم گفت: نخستین و مهمترین مسئله برای  اقلیت‌های دینی این است که ایرانی آشوری، ایرانی ارمنی، ایرانی کلیمی و ایرانی زرتشتی شناخته شده و خوانده شوند چرا که ما خود را منفک از خانواده بزرگ ایرانیان و تافته جدا بافته تصور نمی‌کنیم به همین دلیل هر مشکل و چالشی در جامعه برای سایر اقوام اعم از ترک، کرد، فارس و... وجود دارد همان مسئله شامل حال ما نیز می‌شود.

نماینده آشوریان در مجلس تصریح کرد: جامعه بزرگ آشوریان در همه شرایط کنار هموطنان خود قرار دارند به طوری که وجود بعضی دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در رده‌های پایین جامعه نافی استقرار  عدالت در کشور نیست و نمی‌توان به دلیل وجود چنین سلایق انگشت‌شمار به وجود تبعیض در کشور اذعان کرد و این مسئله نشان دهنده کوته فکر بودن عده‌ای معدود است با این اوصاف آشوریان زندگی خوب و آرامی در خاک ایران بزرگ دارند.

* برای انتخابات 5 نفر آشوری کاندیدا شده‌اند

این مسئول تصریح کرد: از بین آشوریان پنج نفر برای انتخابات پیش رو کاندیدا شده‌اند از این تعداد فقط یک نفر انتخاب شده و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهد کرد به طوری که برای برگزاری انتخابات توسط مسئولان کلیساها و انجمن‌ها حدود 30 نفر از بین معتمدین جامعه، مسئولان کلیساها به فرماندار معرفی می‌کنند تا هفت نفر اعضای هیئت نظارت از بین آنها گزینش شود از طرف دیگر برای تضمین سلامت انتخابات نمایندگانی از فرمانداری هر حوزه انتخابیه، نیروی انتظامی و .... در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: زادگاه اصلی آشوریان ارومیه است ولی به طور کلی محل زندگی و فعالیت اجتماعی آنها در 12 شهر متمرکز است بر این اساس در 12 شهر حوزه انتخابیه وجود دارد که در ارومیه سه عدد صندوق ثابت و چهار عدد صندوق سیار مهیا می‌شود لذا محل استقرار صندوق به طور معمول کلیسا است ولی زمان و مکان استقرار اکیپ اجرایی انتخابات به اطلاع مردم به ویژه روستاییان رسانده خواهد شد همچنین در دو نقطه سلماس هم صندوق مستقر می‌شود.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول