اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت بزرگ اسفند/1

29 کاندیدا در سمنان وارد رقابت‏های انتخاباتی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس در استان سمنان اعلام کرد: از مجموع 54 نفری که برای شرکت در انتخابات آتی در این استان ثبت‌نام کرده بودند، 29 نفر وارد جرگه رقابت‏های انتخاباتی شدند.

29 کاندیدا در سمنان وارد رقابت‏های انتخاباتی شدند
حجت‏الاسلام حسن‏علی عربی دقایقی پیش در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان با اشاره به اینکه هیئت‌های نظارت استانی نتایج شکایات داوطلبان رد صلاحیت‌ شده مجلس نهم را به بخشداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام کردند، اظهار کرد: در استان سمنان، در ابتدای امر 54 نفر برای حضور در انتخابات مجلس ثبت نام کردند.
وی تصریح کرد: از این تعداد، در مراحل بعدی دو نفر با میل خود انصراف از حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند و از گردونه بررسی‏ها خارج شدند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان افزود: هیئت‏های اجرایی انتخابات در شهرستان‏های این استان در یک مرحله بررسی‏های خود را درباره تایید یا رد صلاحیت نامزدها انجام دادند.
عربی اضافه کرد: در این مرحله، صلاحیت 41 نفر از کاندیداها تایید شده بود؛ اما مدارک و مستندات برای بررسی بیشتر در اختیار هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در نهایت و براساس نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، صلاحیت 29 نفر از داوطلبان در استان سمنان و شهرستان‏های مختلف تایید شد.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان افزود: هم‌چنین 22 نامزد نمایندگی مجلس نهم رد صلاحیت شدند.
عربی ادامه داد: صلاحیت یک نفر نیز در استان سمنان برای هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی احراز نشد.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ هیئت‌های نظارت استانی تا ساعت 24 شب‌ گذشته نتیجه شکایات داوطلبان را به بخشداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام کردند.
براساس اعلام شورای نگهبان، داوطلبانی که از سوی هیئت‌های استانی صلاحیتشان مورد تأیید قرار نگرفته است، طبق تبصره 3 ماده 52 قانون برای اعلام اعتراض 24 ساعت زمان دارند تا اعتراضشان را به صورت مکتوب به شورای نگهبان ارائه کنند.
به گفته سخنگوی شورای نگهبان، این شورا هم طبق قانون 20 روز برای بررسی شکایت داوطلبان معترض مهلت دارد و نتیجه قطعی بررسی صلاحیت‌ها، اول اسفندماه از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.
براساس اعلام شورای نگهبان، داوطلبان معترض از ساعت هشت صبح تا 16 می‌توانند به «آدرس تهران خیابان انقلاب- خیابان حافظ - پایان‌تر از تالار وحدت- ورزشگاه شهید حیدرنیا» مراجعه کنند.
داوطلبان غیر تهرانی نیز باید به دفاتر استانی نظارت و بازرسی شورای نگهبان مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول