اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گرگان خبر داد

اختصاص بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار به مساجد گرگان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرگان گفت: بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی مساجد و بقاع فرهنگی این شهرستان در دولت‎های نهم و دهم اختصاص یافت.

اختصاص بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار به مساجد گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جعفر گرزین عصر شنبه در جلسه شورای اداری که در سالن کنفرانس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت احمدی‎نژاد تنها دولتی است که پس از گذشت 32 سال از انقلاب، نگاه ویژه‎ای به ترویج فرهنگ وقف و تخصیص اعتبارات در این حوزه داشته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف اوقاف جنبه نظارتی است و نظارت برخی از موقوفات نیز در اختیار متولیان آن قرار گرفته، انتظار می‎رود تا نظارت بر موقوفات در جامعه نهادینه شده و حدود و امتیازات افرادی که متولی هستند تعریف شده‎تر باشد.
فرماندار شهرستان گرگان بیان کرد: لازم است تا اداره اوقاف بر رایانه‎ای کردن مستندات موقوفه پیش برود تا همگام با فناوری روز بتوانیم از میزان کاهش و افزایش موقوفات اطمینان‎ خاطر داشته باشیم و در این راستا نیز باید از نظر مراجع و متخصصان علمی بهره‎مند شد.
گرزین خاطر نشان کرد: بعضی از موقوفات به دلیل اینکه تخریب شده و بین افراد متولی اختلاف وجود دارد شرایط نامطلوبی را برای شهر گرگان به وجود آورده و حتی پناهگاهی برای افراد بزهکار شده است که باید در این زمینه توجه ویژه‎ای اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه وقف حبس نیست و باید پویا باشد بر این نکته تاکید کرد و افزود: اگر در یک ملک 100 یا 500 متری که رها یا مخروبه شده است شرایط تجاری و یا مسکونی فراهم شود، می‌تواند درآمد وقف را افزایش دهد.
فرماندار شهرستان گرگان بیان کرد: بعضی افراد در پیرامون شهر گرگان قرار گرفتند و به دلیل تاسیسات و مواصلاتی که ایجاد شد این اراضی وقفی ارزش پیدا کرد و افرادی که این موقوفات در اختیارشان بود بدون اطلاع، اقدام به خرید و فروش کردند که اگر این مسئله ساماندهی شود در افزایش اعتبارات، سهم بسزایی خواهد داشت.
گرزین با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است و نه یک انقلاب شیعی، افزود: استان گلستان یک استان سنی‎نشین است و باید در نهادینه شدن ترویج فرهنگ وقف در بین عزیزان اهل ‎سنت نیز فعالانه عمل کرد چنانکه فعالیت آنها به عنوان بخشی از مسلمین می‎تواند در کمک به ترویج اسلام ناب محمدی مهم باشد چرا که شیعه و سنی در کنار یکدیگر افتخار سنگربانی انقلاب اسلامی ایران را داشته و دارند.
وی یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که اعتبارات عمرانی با توجه به اولویت‎ها صورت پذیرد، ما در گرگان مساجد زیادی داریم اما مسجد خوب کم داریم لذا باید هم خوب مسجد بسازیم و هم مسجدی‎ها را زیاد کنیم و در اعتبارات عمرانی، باید ترویج فرهنگ ولایی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول