اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان اردبیل خبر داد

ارسال 113 اثر هنرهای تجسمی به جشنواره کشوری

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: ‌بیش از 113 اثر جدید و ابتکاری در حوزه آثار هنرهای تجسمی از استان اردبیل به جشنواره‌های کشوری حوزه هنری ارسال شده است.

ارسال 113 اثر هنرهای تجسمی به جشنواره کشوری
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق عصر امروز در جمع هنرمندان حوزه هنری اردبیل اظهار داشت: اردبیل در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف هنری در جشنواره ملی برگزار شده خوش درخشیده است به گونه‌ای که امسال نیز با ارسال آثار منتخب انتظار می‌رود در جشنواره سراسری حوزه هنری هنرمندان این خطه درخششی چشمگیر داشته باشند.
وی این آثار ارسال شده را شامل گرافیک، عکس، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور اعلام کرد و افزود: در کنار این آثار پنج اثر هنرمندان استان در بخش طراحی و 10 اثر نیز در بخش خوشنویسی به جشنواره ملی حوزه هنری راه یافته است.
ناطق به ویژگی‌های خلق آثار توسط هنرمندان استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: تجلی واقعی هنر اصیل ایرانی، اسلامی را می‌توان در آثار هنرمندان متعهد این خطه مشاهده کرد که تلاش کردند تا زیباترین چهره‌ها و جلوه‌ها را به نمایش بگذارند.
این مسئول با یادآوری این‌که هنر اصیل دارای برجستگی‌های اخلاقی و معرفتی است، خاطر نشان کرد: تعهد هنرمند به این است که بتواند در خلق آثار زیبا و جاودانه از زوایای مختلف استفاده کرده و بهره بگیرد.
وی با اعلام این‌که در مجموع حدود 180 اثر از هنرمندان استان اردبیل به جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری راه یافته است، تصریح کرد: این آثار که اغلب تولید یک سال اخیر است در کنار رشته‌های یاد شده مربوط به هنرهای نمایشی، ادبیات، موسیقی و فرهنگ پایداری است و در کنار آن به رسانه‌های دیجیتال و تازه‌های این بخش نیز توجه شده است.
ناطق در ادامه سخنان خود به توفیقات حوزه هنری استان در حمایت از تولیدکنندگان آثار مکتوب اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های اخیر به ویژه خاطره‌نویسی آثار خوبی را منتشر کردیم که اغلب در حوزه دفاع مقدس و بیان خاطرات ایثارگران، جانبازان و آزادگان ما بوده است.
به گزارش فارس، سرپرست حوزه هنری استان اردبیل نمونه زیبای این آثار را سردار مهربانی‌ها، آوازهای نخوانده، پلاکاردهای خالی گردان و خاکریزهای دوره‌گرد به همراه تبسم‌های فیروزه‌ای اعلام کرد و بر درون مایه اصیل این آثار تاکید کرد.
ناطق افزود: در حوزه موسیقی نیز 10 اثر به جشنواره‌های کشوری ارسال شده که امیدواریم از بین آثار منتخب در این بخش نیز آثاری از هنرمندان استان مورد تشویق قرار گیرد.
وی به تولید و تهیه 26 فیلم به همراه دیگر دستگاه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت:‌ اردبیل از این لحاظ رکورددار استان‌های دیگر است.
سرپرست حوزه هنری استان اردبیل با اعلام این‌که جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری سال آینده در کرمانشاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: با ارسال این آثار انتظار می‌رود اردبیل جایگاه ممتازی را پیدا کند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول