اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبگرفتگی، سناریوی تکراری خیابان‌‌های ساری

خبرگزاری فارس: داستان‌های تکراری، جالب و شنیدنی هستند ولی برخی از همین داستان‌ها به صورت سناریویی سریالی نه تنها جاذبه ندارند بلکه موجب دغدغه می‌شوند که باید برای حل آن چاره‌جویی شود و در این میان آبگرفتگی، سناریوی تکراری خیابان‌‌های ساری شده است.

آبگرفتگی، سناریوی تکراری خیابان‌‌های ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بارش باران شهر ساری که از شب گذشته شروع و تا دقایقی پیش با شدت زیادی همراه بود موجب آبگرفتگی معابر شد.

باز هم ماشین‌هایی که با سرعت از بین آبگرفتگی‌ها عبور می‌کنند چهره هر عابر پیاده‌ای را عبوس می‌کند.

خانمی در کوی پاسداران شهرستان ساری که دست فرزندش را گرفته بود تا به مدرسه برساند ساعتی صبر کرد تا جایی برای تردد مهیا شود.

امروز آبگرفتگی که بر اثر شدت باران در برخی از کوچه‌های شهر ساری موج می‌زد نه تنها تردد ساکنان را مختل کرده بود بلکه خیابان دروازه بابل ساری به سمت خیابان شیخ طبرسی از این قضیه مستثنی نبود و حسابی عابران پیاده را خیس کردند.

کوی پاسداران بن‌بست بوستان، کمربندی شرقی کوچه بابانژاد، خیابان شهبند کوچه توحید، خیابان انقلاب مقابل دبستان دهخدا، بلوار پاسداران کوچه "ام‌آر‌آی" و ششصد دستگاه کوی شفا از محل‌هایی بودند که آب باران تردد ساکنان را با مشکل مواجه کرده بود.

آبگرفتگی امروز مرکز مازندران خدمات شهری شهرداری ساری را بر آن داشت تا در هدایت آب‌های مانده در کوچه و جدول‌ها به شهروندان ساروی کمک کند.

* تخلیه آب‌های ساکن به ‌زودی

در این خصوص معاون خدمات شهری شهرداری ساری در گفت‌وگو با فارس گفت: امروز در تمام معابر به ویژه کوچه‌های شهر ساری که بر اثر شدت باران منجر به آبگرفتگی شد به وسیله دستگاه پمپ سیار اقدام به تخلیه آب‌های ساکن شد.

عبدالله علی‌زاده یادآور شد: هر تخلیه و هدایت آب از کوچه‌هایی که آبگرفتگی شد بیش از دو ساعت وقت کارگران خدمات شهری را به خود اختصاص داد.

ناگفته نماند پرشدن آب‌های جاری باران در جداول حاشیه خیابان‌های اصلی شهر و سرریز شدن آن منجر به کارشناسی عموم شهروندان ساروی شد تا برای این قضیه به صورت مردمی چاره‌جویی شود.

صاحب سوپرمارکتی در خیابان جمهوری اسلامی می‌گفت: از پر شدن جوی‌ها خسته شدیم؛ همین عامل موجب می‌شود تا موش‌هایی که در زیر درختان حفره ایجاد کرده‌اند بر روی سطح آب روان شوند و برای نجات جان خود به داخل مغازه می‌آیند.

اصغر ابراهیمی اظهار داشت: بیشتر سرریز شدن آب در جدول‌ها پس‌ماندهای مغازه‌های اطراف است.

وی یادآور شد: امروز شاهد بودیم که بیشتر مغازه‌داران خودشان اقدام به برطرف کردن گیر در جوی‌های آب کردند ولی ضرورت دارد تا با فرهنگ‌سازی شاهد رعایت بهداشت محیط به ویژه از سوی کسبه و بازاریان باشیم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول