اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره هواشناسی آستارا خبر داد

افزایش 34 درصدی بارندگی در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره هواشناسی آستارا از افزایش 34 درصدی بارندگی در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

افزایش 34 درصدی بارندگی در آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فردین فرتوت‌نیا عصر امروز در جلسه هواشناسی این شهرستان، با ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی آستارا، اظهار داشت: در اوایل آذر ماه امسال شاهد بارش برف بودیم که در حدود 13 تا 15 سانتی‌متر برف در این شهرستان و دو تا سه سانتی‌متر در محل اداره هواشناسی آستارا به زمین نشست که در طول 25 سال گذشته طبق آمار ثبت شده بی‌سابقه بود.
وی، با اشاره به بارش سال زراعی در این شهرستان، افزود: بارندگی ثبت شده تا 18 دی ماه جاری به میزان 626.2 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته، حدود 47 درصد افزایش نشان و بیانگر رشد 201.5 میلی‌متری بارندگی است.
این مسئول، وضعیت آب و هوایی پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته را با 43 درصد افزایش عنوان کرد و بیان داشت: جمع بارندگی پاییز امسال 585.8 میلی‌متر در مقایسه با مقدار بارش 410.3 میلی‌متر در سال گذشته بوده که نشان می‌دهد امسال بارندگی آستارا افزایش داشته است.
وی، میانگین دمای پاییز سال جاری را 11.7 سانتی‌گراد عنوان کرد و افزود: میانگین دمای پاییز سال گذشته 16.2 سانتی‌گراد بود که در مجموع 4.5 سانتی‌گراد کاهش میانگین دما در پاییز امسال نسبت به سال گذشته است.
فرتوت‌نیا، میانگین تبخیر در پاییز امسال در آستارا را در مجموع 70 میلی‌متر اعلام کرد و اذعان داشت: این مقدار تبخیر در مقایسه با سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.
وی، جمع ساعات آفتابی امسال تا اوایل دی ماه جاری را 329.4 ساعت عنوان کرد و اظهار داشت: با مقایسه آماری ساعات آفتابی سال گذشته در این شهرستان، امسال در مجموع شاهد 6 درصد کاهش ساعات آفتابی در آستارا بودیم.
به گزارش فارس، آستارا در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان ملایم و هوای کوهستانی این شهرستان در تابستان معتدل و در زمستان سرد است.
آب و هوای آستارا معتدل و مرطوب و میزان بارندگی سالانه به طور متوسط یک‌هزار و 500 میلی‌متر و رطوبت نسبی در این منطقه بین 75 تا 85 درصد متغیر است.  
حداکثر بارندگی سالانه در ایستگاه آستارا بیش از یک‌هزار و 780 میلی‌متر و دامنه تغییرات بارندگی در سال نیز از محدوده مورد نظر بین دو‌هزار میلی‌متر در مناطق ساحلی تا 700 میلی‌متر در ارتفاعات نوسان دارد.
همچنین متوسط درجه حرارت معادل 17.3 درجه سانتی‌گراد و معدل حداکثر دما 26.1 درجه و معدل حداقل دما 6.2 درجه سانتی‌گراد بوده است.
متوسط روزهای یخ‌بندان در سواحل خزر در یک دوره 20 ساله، 11 روز در سال برآورد شده که با توجه به موقعیت جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا و نزدیکی به دره حیران و اقلیم کوهستان، آب و هوای مرطوب و معتدل، اندکی خنک‌تر از مناطق پست جلگه‌ای دیگر استان است.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول