اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه فجر محقق می‌شود

آغاز به کار 132 کانون فرهنگی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان از آغاز به کار 132 کانون فرهنگی هنری، برگزاری همایش بیداری اسلامی و استقرار دبیرخانه سرود رضوی روستایی در "کردر" میناب به عنوان بخشی از برنامه‌های کمیته مساجد دهه فجر این استان خبر داد.

آغاز به کار 132 کانون فرهنگی در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی بعد از ظهر امروز در دومین نشست هماهنگی کمیته مساجد ستاد دهه فجر هرمزگان ضمن تشریح برنامه‌های این کمیته برای دهه فجر پیش‌رو اظهار داشت: بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سال‌جاری از اهمیت و جایگاهی ویژه‌تر از سال‌های گذشته به دلایلی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در بیرون از ایران اسلامی، عاملان بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه به ایران چشم دارند، افزود: در داخل نیز پس از این مقطع مهم، کشور وارد برگزاری انتخابات مجلس می‌شود.
به گفته این مسئول از همین‌رو باید نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم دهه فجر امسال تمام دستگاه‌های مربوطه نهایت تلاش و سعی خود را به کار گیرند.
پهلوانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مجموعه کانون‌های مساجد هرمزگان مسئولیت کمیته مساجد ستاد دهه فجر هرمزگان را برعهده دارد به برنامه‌های این کمیته اشاره و اضافه کرد: بهره‌برداری از ساختمان‌های کانون فرهنگی هنری علمدار بخش فین و راه‌اندازی شش خانه فرهنگ دیجیتال در کانون‌های مساجد از جمله برنامه‌های یاد شده است که کمیته مساجد برای دهه فجر در نظر گرفته است.
مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر هرمزگان ادامه داد: برگزاری همایش بیداری اسلامی ویژه ائمه جماعات و مدیران کانون‌های مساجد شیعه و اهل سنت شهرستان قشم و همایش منتظر آسمانی ویژه سالروز آغاز امامت ولی عصر(عج) با حضور آیت‌الله حسین مومنی در بندرعباس نیز از شاخص‌ترین برنامه‌های دهه مذکور است.
پهلوانی از اختصاص 40 میلیون تومان سرانه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با هدف اجرای برنامه‌های دهه فجر نیز در این ایام خبر داد.
وی ادامه داد: افتتاح 132 باب کانون فرهنگی هنری در سراسر هرمزگان و اعطای مجوز تاسیس 70 کانون در مساجد فاقد پایگاه فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌ها برای دهه فجر است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به واسطه برنامه‌های متعدد مرتبط با فرهنگ رضوی در روستای کردر میناب این روستا به یکی از قطب‌های ترویج فرهنگی رضوی در جنوب کشور تبدیل شده است، ادامه داد: پیرو وعده‌های قبلی مسئولان کشوری، دبیرخانه دائمی و سایت جشنواره سراسری سرود روستایی رضوی در کانون فرهنگی هنری امام‌المنتظر این روستا طی دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/آ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول