اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی همدان:

روستای سیدشهاب تویسرکان بیشترین کارگاه منبت را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: روستای سیدشهاب تویسرکان با 505 کارگاه منبت دارای بیشترین کارگاه منبت در سطح استان همدان است.

روستای سیدشهاب تویسرکان بیشترین کارگاه منبت را دارد

اسدالله بیات امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مراکز عمده فعالیت کارگاه‌های منبت اظهار کرد: در روستای اشترمل 364 کارگاه منبت فعال است که 51 کارگاه کلاف‌بری و 313 کارگاه منبت فعال است و 468 نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: روستای جیجان‌کوه با 297 کارگاه دارای 230 کارگاه کلاف‌بری و 67 کارگاه منبت است که برای 445 نفر شغل ایجاد کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان روستای سید شهاب را دارای بیشترین کارگاه منبت دانست و ادامه داد: در این روستا 505 کارگاه وجود دارد که 54 کارگاه کلاف‌بری و 451 کارگاه منبت فعال است که 757 نفر در آنها مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه روستای دارانی علیا دارای کمترین کارگاه منبت است، افزود: دارانی علیا دارای 3 کارگاه است که یک کارگاه در بخش کلاف‌بری و 2 کارگاه در زمینه کارگاه منبت است که پنج نفر در آنها مشغول به فعالیت هستند. 

بیات یادآور شد: عین‌آباد، سنگ سفید، بادامک، تویسرکان و سرکان، قلعه قاضی، میانده، باباپیر، مبارک‌آباد، فریازان، احمدآباد، رودآور، قاسم آباد، دولایی، امامزاده زید، خیرآباد، آرتیمان، شوق‌آباد و دارانی علیا از دیگر روستاهای فعال در زمینه منبت است که اشتغالزایی نیز می‌کنند.

به گفته وی،در سطح استان همدان 3 هزار و 544 کارگاه‌ صنایع‌دستی فعال است که 6 هزار و 440 نفر در آنها مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه بیشترین کارگاه متعلق به مصنوعات چوبی و رشته‌های وابسته به آن است، تصریح کرد: سفال و سرامیک با 90 کارگاه و 30 نفر شاغل، گلیم با 45 کارگاه و 45 نفر شاغل، سازهای سنتی با پنج کارگاه و 15 شاغل، تراش سنگ های زینتی با یک کارگاه و دو نفر شاغل، مرواربافی دو کارگاه با 10 نفر شاغل و سایر زیرمجموعه‌های صنایع‌دستی با 564 کارگاه 586 نفر شاغل در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول