اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های فارس:

سرمایه‌گذاری در فرودگاه شیراز یک فرصت طلایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فرودگاه شیراز، فرصت‌ طلایی است که تنها یک بار برای سرمایه‌گذاران اتفاق می‌افتد.

سرمایه‌گذاری در فرودگاه شیراز یک فرصت طلایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حمیدرضا سیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه بسیار طلایی است که فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب یک فرودگاه منحصر به فرد است که دیگر در استان فارس تکرار نمی‌شود.
وی تصریح کرد: برخی از موانع در سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی آن بوده چراکه شرایط اقتصادی نیز در آن مؤثر است.
این مقام فرودگاهی افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند به جای دلالی وارد سرمایه‌گذاری شوند و اشتغالزایی ایجاد کنند.
سیدی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های فرودگاه استان فارس واگذاری فرودگاه زرقان به بخش خصوصی است که طی یک ماه آینده انجام می‌شود و در این قرارداد فرودگاه زرقان به مدت 14 سال در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد که بعد از این مدت، با پنج درصد سود سالانه و اجاره بها برگردانده می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه امکان پرواز مسافربری در فرودگاه زرقان امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: از این فرودگاه می‌توان به عنوان باشگاه هوانوردی، هواپیمای مدل، پروازهای تفریحی و مسافری کوچک و محل برگزاری نمایشگاه فرودگاه استفاده کرد.
این مسئول ادامه داد: با عقد قرارداد این فرودگاه با سرمایه‌گذاری 25،5 میلیارد ریالی که طی یک ماه آینده منعقد می‌شود، سرمایه‌گذار در مدت چهار سال فرصت تکمیل و توسعه این فرودگاه را دارد.
این مقام فرودگاهی اضافه کرد: در ایام نوروز چهار پرواز خارجی افرایش پیدا می‌کند که در این راستا طی 9 ماه نخست سال جاری، 18 هزار و 129 پرواز مسافری، 15 هزار پرواز آموزشی نظامی، یک میلیون و 834 مسافر جابه‌جا شده که 12 درصد افزایش مسافران خارجی، سه درصد افزایش مسافران داخلی و خارجی و هفت درصد افزایش بار مسافر داشته‌ایم.
سیدی ابراز داشت: در مراسم امروز که به دلیل لغو شدن پروازها انجام نشد مقرر بود مراسم آغاز به کار پروژه‌های توسعه ترمینال داخلی با وسعت 7 هزار و 800 مترمربع با اعتباری بالغ بر 64 میلیارد ریال، احداث پارکینگ طبقاتی با مساحت 26 هزار و 100 مترمربع با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال، بهسازی محوطه مقابل ترمینال پروازهای داخلی، احداث ساختمان پلیس با وسعت 2 هزار مترمربع با اعتبار نخستین 13 میلیارد ریال، ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی با وسعت یک‌هزار و 800 مترمربع با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال و فاز نخست آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما با وسعت 13 هزار مترمربع در فاز نخست با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال انجام شود.
وی در ادامه تصریح کرد: کار عملیات اجرایی این پروژه‌ها بدون به تأخیر افتادن انجام می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس خاطرنشان کرد: ساخت ترمینال پروازهای بین‌المللی با اعتباری بالغ بر 700 هزار میلیون ریال، توسعه طولی و عرضی ترمینال پروازهای خارجی با اعتباری بالغ بر 80 هزار میلیون ریال، ساخت هتل فرودگاهی با اعتبار 50 هزار میلیون ریال، ساخت پارکینگ طبقاتی با اعتباری بالغ بر 80 هزار میلیون ریال، ساخت ترمینال و انبار بار با اعتباری بالغ بر 75 هزار میلیون ریال از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است.
این مسئول همچنین ساخت مجتمع تفریحی ورزشی با اعتباری بالغ بر 100 هزار میلیون ریال، ساخت جایگاه تشریفات اختصاصی با اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیون ریال، ساخت کترینگ یکپارچه فرودگاهی با اعتباری بالغ بر 50 هزار ریال، احداث گلخانه پرورش و صادرات گل و گیاه با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیون ریال را از دیگر پروژه‌هایی دانست که سرمایه‌گذاران می‌توانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند.
سیدی همچنین به ساخت فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اعتباری بالغ بر 70 هزار میلیون ریال، احداث نیروگاه‌های مولد برق کوچک با اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیون ریال، احداث جایگاه پمپ بنزین و کارواش با اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیون ریال اشاره کرد و گفت: احداث سالن‌های همایش و کنفرانس با اعتباری بالغ بر 24 هزار میلیون ریال، توسعه پارکینگ هواپیما با اعتباری بالغ بر 250 هزار میلیون ریال و توسعه تاکسی ویژه با اعتباری بالغ بر 100 هزار میلیون ریال همگی فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری در فرودگاه شیراز است و آماده واگذاری به بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری هستیم.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول