اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری مازندران

نتایج مقدماتی سرشماری نفوس و مسکن مازندران اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری مازندران گفت: نتایج مقدماتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن مازندران اعلام شد.

نتایج مقدماتی سرشماری نفوس و مسکن مازندران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، غلامرضا رشیدی اظهار داشت: بیش از 5 هزار نفر از عوامل اجرایی در سطح 19 شهرستان استان همکاری داشتند.

وی نتایج فعلی را مقدماتی اعلام کرد و گفت: براساس نتایج اولیه این سرشماری مازندران دارای 898 هزار و 993 خانوار است و  با جمعیتی بیش از 3 میلیون و 28 هزار و 923 نفر است و احتمال تغییرات جمعیتی در نتایج نهایی بعد از پردازش اطلاعات است.

رشیدی تصریح کرد: از این تعداد جمعیت یک میلیون و 654 هزار و  918 نفر در مناطق شهری زندگی می‌کنند که این تعداد 55 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه یک میلیون و 374 هزار و پنج نفر نیز جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود، ابراز داشت: این میزان 45 درصد جمعیت را شامل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این نسبت در سرشماری سال 85 حدود 53 درصد شهری و 47 درصد روستایی بود، گفت: نتایج متوسط رشد سالانه جمعیت استان در پنج سال گذشته کمتر از یک درصد است که کاهش حدود نیم درصدی را نسبت به سرشماری 85 نشان می‌دهد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری با اشاره به اینکه متوسط تعداد افراد خانوار 37.3 نفر است، یادآور شد: این میزان کاهش حدود کمتر از نیم درصدی نسبت به سرشماری سال 85 را نشان می‌دهد.

رشیدی متذکر شد: بر اساس سرشماری سال جاری تعداد جمعیت مردان یک میلیون و 531 هزار و 648 نفر و تعداد جمعیت زنان استان را یک میلیون و 497 هزار و 275 نفر است.

وی در پایان اذعان داشت: نسبت جنسی جمعیت استان 102 درصد است یعنی به ازای هر 102 نفر مرد، 100 زن است که این نسبت در سرشماری گذشته 101 درصد بود.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول