اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

اطلاعات سرشماری مبنای توزیع بهینه امکانات است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: آمار و اطلاعات طرح سرشماری، مبنای توزیع بهینه امکانات، توسعه موزون و هماهنگ جامعه و ارزیابی عملکرد گذشته است.

اطلاعات سرشماری مبنای توزیع بهینه امکانات است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، سعید افشارنادری در مراسم تجلیل از عوامل برگزاری طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن سال 90 در این شهرستان، با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات در برنامه‏ریزی‏ها اظهار کرد: پایه و اساس پیشرفت علمی در جامعه و نظام اسلامی، آمار و اطلاعات دقیق و متقن است که می‏تواند مبنای فعالیت‏های پژوهشی و تحقیقاتی نیز قرار گیرد.
وی گفت: اطلاعات این طرح عظیم ملی، ذخیره و خزانه ارزشمندی است که محققان می‏توانند با تبیین و تجزیه و تحلیل آنها، مراجع تصمیم‏گیری و مسئولان را در مدیریت خطیر جامعه یاری کنند.
فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: نتایج کار دست‏اندرکاران طرح آمارگیری، نقش اساسی در توسعه همه جانبه کشور دارد و اگر بناست در برنامه سند چشم‏انداز، برنامه‏ریزی‏های بلندمدت و میان مدت، توزیع بهینه امکانات و توسعه موزون و هماهنگ به توفیق دست یابیم، باید از آنها به نحو شایسته‏ای بهره ببریم.
وی ارزیابی عملکرد گذشته دولتمردان را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: به طور نمونه، 10 سال قبل بردن امکانات بیشتر به روستاها به عنوان درمانی برای کاهش مهاجرت از روستاها به شهر مورد تاکید قرار می‏گرفت؛ اما امروز می‏بینیم که با وجود انجام این مهم مهاجرت‏ها کماکان ادامه دارد و از این رو، لازم است تا مؤلفه‏های دیگر مؤثر در آن را شناسایی کنیم.
افشارنادری با تقدیر از زحمات تمام دست‏اندرکاران این طرح، آحاد مردم، مسئولان و همچنین اصحاب رسانه به عنوان بازوان توانمند این طرح خاطرنشان کرد: نظم و دقت، داشتن انگیزه، گزینش خوب افراد و مسئولیت‏پذیری در پیشبرد مناسب این طرح و اجرای موفقیت‏آمیز آن کاملا تاثیرگذار بود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در راس امور بوده و انتخابات فرصتی برای مشارکت عامه مردم در اداره امور کشور است.
فرماندار فیروزکوه افزود: دشمنان سرسختی داریم که با شیوه‏های مختلف دست از سر ایران اسلامی برنمی‏دارند و آخرین اقدام آنان، جاسوسی از مراکز و تاسیسات کشور توسط هواپیمای فوق پیشرفته بدون سرنشین بود و قطعا هوشیاری و حضور فعال مردم در ایفای رسالت دینی و ملی خود، دلسرد‌کننده بدخواهان نظام است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول