اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف برنامه‎ریزی دقیق‎تر

محصولات زراعی چهارمحال و بختیاری سرشماری می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و تجهیز شبکه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح آمارگیری محصولات زراعی در این استان با هدف برنامه‎ریزی دقیق‎تر خبر داد.

محصولات زراعی چهارمحال و بختیاری سرشماری می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صامت جزایری بعد از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی این استان، هدف از اجرای این طرح را برنامه‎ریزی دقیق‏تر برای توسعه بخش کشاورزی در این استان عنوان و اظهار کرد: هر چه آمارها در خصوص میزان سطح زیر کشت محصولات زراعی دقیق‎تر باشد، می‏توان برآورد دقیق‏تری از میزان تولید داشت و اعتبارات لازم را بهتر جذب کرد.
وی افزود: در صورت داشتن آمارهای دقیق می‎توان با وقوع پدیده‌ای و با کاهش سطح زیر کشت، علل وقوع و میزان تاثیر آن را دقیق‎تر بررسی کرد.
جزایری با اشاره به روند اجرای این طرح در استان عنوان کرد: به منظور اجرای این طرح ابتدا یک کارگاه آموزشی دو روزه در شهرکرد برای شرکت‌کنندگان برگزار و نکات لازم در خصوص آمارگیری از محصولات زراعی به آنان آموزش داده شد.
رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و تجهیز شبکه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پس از برگزاری آزمون افراد پذیرفته شده در این دوره به کار گرفته شدند.
وی مدت زمان لازم برای اجرای این طرح را 45 روز عنوان کرد و گفت: این طرح از اواسط آذر ماه در این استان آغاز شد و تا پایان ماه جاری به طول خواهد انجامید.
جزابری میانگین پیشرفت اجرای این طرح را حدود 60 درصد اعلام کرد و افزود: در این طرح از سطح زیر کشت محصولات زراعی نظیر گندم، جو، ذرت دانه‎ای، حبوبات، نباتات صنعتی، سبزیجات، محصولات جالیزی و نباتات علوفه‎ای 138 آبادی به صورت نمونه آمارگیری به عمل می‏آید.
رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و تجهیز شبکه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 31 نفر در این استان کار اجرای این طرح را بر عهدا دارند که شامل آمارگیران، بازبین، ناظر و سرپرست گروه هستند.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ نیز در این جلسه از بخشودگی جرائم بهره‎برداران کشاورزی بدهکار به بانک کشاورزی خبر داد و گفت: در صورت مراجعه کشاورزان و دامداران بدهکار به بانک کشاورزی، ضمن بخشودگی جرائم، وجه التزام نیز مجددا تقسیط می‎شود.
دهقان شهرانی افزود: با توجه به بند 28 قانون بودجه سال 1390، 100 درصد جرایم بدهی‎های بانکی کشاورزان و دامداران به بانک کشاورزی در صورت مراجعه و ارائه درخواست کتبی بخشوده می‎شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول