اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم خبر داد

منزل آیت‌الله بروجردی مرمت و بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قم گفت: توجه به معماری اصیل اسلامی و زنده کردن آن سبب حفظ اصالت‌های تاریخی و فرهنگی می‌شود به همین منظور منزل آیت‌الله بروجردی مرمت و بازسازی خواهد شد.

منزل آیت‌الله بروجردی مرمت و بازسازی می‌شود
علیرضا ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه باید اصالت معماری اسلامی و بافت‌های اسلامی حفظ شود، اظهار ‌داشت: میراث فرهنگی اقدام به ثبت آثار نفیس و ماندگار در استان کرده است تا بتوان معماری اصیل اسلامی را حفظ کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی محورهای استان مورد مرمت و احیا قرار گرفته است چرا که بافت‌های سنتی و اسلامی درخور توجه بسیاری در شهر و حومه آن قرار دارد که با حفظ آن می‌توان گردشگران بسیاری را از داخل و خارج کشور به استان قم دعوت کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به مرمت بیت امام خمینی(ره) عنوان داشت: بیت امام (ره) از جمله بافت‌های سنتی است که هم از لحاظ منظر شهری و هم از نظر جایگاه امام خمینی(ره) مورد توجه قرار گرفته است و عنایت اداره‌کل میراث فرهنگی به چنین بناهایی موجب حفظ این آثار می‌شود.
ارجمندی گفت: در شهرداری و استانداری از مسئولان خواسته شد تا تمام اقدامات خود را در راستای حفظ هویت اسلامی در مناظر شهری انجام دهند و به همین منظور اداره‌کل میراث فرهنگی نیز اقدام به مرمت و احیا برخی مکان‌ها خواهد کرد.
ارجمندی ادامه داد: چندین اثر ثبت شده نفیس در استان از جمله منزل آیت‌الله بروجردی که یکی از شخصیت‌های برجسته استان محسوب می‌شوند، مرمت و بازسازی خواهد شد که برای انجام این کار پیش‌بینی می‌شود به 100 میلیون تومان اعتبار نیاز باشد.

* احیا و مرمت بنای شیخ عبدالکریم حائری در آینده
وی یکی دیگر از بناهایی که در آینده مرمت و احیا خواهد شد را منزل شیخ عبدالکریم حائری خواند و اظهار داشت: زائران با احیا و مرمت این بنا می‌توانند بهره‌ بیشتری از بافت‌های سنتی و اسلامی ببرند و با آنها بیشتر آشنا شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه در مناطق قدیمی استان نمونه‌های بسیاری از بناها و بافت‌های سنتی دیده می‌شود، بیان داشت: در کوچه ششم خیابان چهارمردان که تکیه حاج سید حسن در آن قرار دارد، بناهایی با معماری اسلامی و بافت‌های سنتی دیده‌ می‌شود که آنها نیز مرمت خواهند شد.
ارجمندی ادامه داد: در کوچه ششم خیابان چهارمردان بیوت مراجع قرار داشته که قابلیت احیا دارد تا بتوان بافت‌های اسلامی و تاریخی را حفظ کرد که این محورها نیز در دست بررسی است تا فرهنگ و تاریخ را برای حال و آینده زنده نگه داریم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول