اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال انجام می‌شود

افتتاح 7 پروژه راه‌سازی در فومن و شفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری فومن و شفت گفت: در دهه فجر امسال چهار پروژه عمرانی در فومن و یک پل روستایی و دو راه روستایی در شفت با مجموع اعتبار هشت میلیارد و 441 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

افتتاح 7 پروژه راه‌سازی در فومن و شفت
حسین باذلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه عمده وظایف اداره راه نگه‌داری راه‌ها است، اظهار داشت: نگه‌داری راه‌ها به گونه‌ای است که کیفیت راه‌ها حداقل به همان صورت ساخته شده نگه‌داری می‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش نزولات آسمانی در فصل پاییز امسال، سه مرحله عملیات برف‌روبی در مناطق کوهستانی ماسوله، امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق انجام شد و برای مناطق جلگه‌ای و دشت نیز یک مرحله برف‌روبی داشتیم.
رئیس اداره راه فومن و شفت درباره عملیات ارتقای راه‌های فومن و شفت، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 25 کیلومتر و 600 متر آسفالت راه روستایی شفت با اعتبار یک میلیارد و 660 میلیون ریال و 27 کیلومتر و 700 متر راه روستایی فومن با اعتبار یک میلیارد و 360 میلیون ریال انجام شده است.
وی، گفت: در دو مرحله نیز بیش از پنج کیلومتر راه فرعی و اصلی فومن به ماسوله آسفالت تقویتی و روکش با اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیون ریال انجام شد.
به گفته این مسئول، در مسیر راه فومن ـ رشت نیز چهار کیلومتر و 700 متر راه با اعتبار 6 هزار میلیون ریال روکش انجام شد و 8 کیلومتر راه روستایی فومن به گشت رودخان با اعتبار 500 میلیون ریال روکش شد ضمن اینکه روکش راه روستای اشکلن به زیده فومن با اعتبار اولیه یک‌هزار و 180 میلیون ریال در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه هفت پل در فومن در دست اجراست، افزود: هفت پل روستایی در فومن و شفت با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 650 میلیون ریال در دست ساخت است که از این تعداد ساخت دو پل روستایی با هزینه معادل یک‌هزار و 650 میلیون ریال به اتمام رسیده است.
باذلی با اشاره به اینکه فومن دارای 493 کیلومتر و 13 متر راه فرعی، اصلی، روستایی و بزرگراه است، خاطر نشان کرد: شفت نیز دارای 45 کیلومتر و 23 متر راه فرعی، اصلی و راه روستایی است.
وی از اجرای چهار تقاطع غیرهمسطح در شفت خبر داد و ابراز داشت: هر چهار تقاطع از پروژه‌های ملی هستند و برآورد هزینه اولیه این تقاطع‌ها 121 میلیارد ریال است.
رئیس اداره راه فومن و شفت به پروژه‌های دهه فجر اشاره کرد و یادآور شد: در دهه فجر امسال چهار پروژه عمرانی در فومن با هزینه 6 هزار و 84 میلیون ریال و یک پل روستایی و دو راه روستایی شفت با اعتبار دو هزار و 357 میلیون ریال افتتاح می‌شود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تعداد پروژه‌های آماده برای بهره‌برداری افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به هدف‌گذاری 200 کیلومتر از راه روستایی در فومن و شفت، تصریح کرد: با هماهنگی فرمانداران دو شهرستان فومن و شفت و اداره کل راه و و ترابری استان، بیش از 200 کیلومتر از راه روستایی دو شهرستان را هدف‌گذاری کردیم که از این میزان آسفالت راه بیش از 55 کیلومتر به اتمام رسیده و 45 کیلومتر باقی مانده نیز آماده آسفالت شده و به پیمانکاران نیز ابلاغ شده است.
باذلی با بیان اینکه 30 کیلومتر از راه‌های روستایی فومن و شفت لایه شن‌ریزی شده است، افزود: این راه آماده زیرسازی است.
وی، کمبود اعتبارات را از مشکلات اصلی اداره راه فومن و شفت عنوان کرد و اذعان داشت: در نرم بین‌المللی سالانه سه تا شش درصد هزینه ساخت راه‌ها باید برای نگه‌داری آن هزینه شود در حالی که هزینه تخصیص یافته برای راه این دو شهرستان بسیار کم است و با رویه کار و حجم فعالیت‌ها همخوانی ندارد و راهداران تلاش می‌کنند با همین بودجه کم آسیب راه‌های گیلان را به حداقل برسانند.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول