اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرآورده‌های نفتی فردوس خبر داد

کاهش 10 درصدی مصرف بنزین در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان فردوس، گفت: از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون، مصرف بنزین در شهرستان فردوس 10.25 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

کاهش 10 درصدی مصرف بنزین در فردوس
معصومه پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: با گذشت یک‌سال از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها مصرف بنزین در شهرستان فردوس یک میلیون و 661 هزار لیتر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی از کاهش 10 درصدی مصرف نفت گاز، کاهش 60 درصدی نفت سفید و کاهش 12.85درصدی نفت کوره در 9 ماهه سال‌جاری خبر داد.
رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان فردوس، افزود: کاهش فعالیت واحدهای تولیدی کشاورزی، کاهش حمل و نقل و گازکشی منازل و ادارات سبب کاهش مصرف نفت‌گاز و نفت‌سفید در شهرستان فردوس شده است.
پاکدل تصریح کرد: در حال حاضر دو جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی با 17 نازل بنزین و 10 نازل نفت گاز در شهرستان فردوس فعال است که به زودی فروشندگی بنزین داخل اتاقک نیز در شهرستان احداث می‌شود.
وی یادآور شد: با احداث فروشندگی بنزین داخل اتاقک، روستاهای حسین‌آباد، خانکوک، طاهرآباد، کجه و چاهنو بنزین موردنیاز خود را به راحتی و بدون مراجعه به پمپ‌های بنزین داخل شهر تأمین می‌کنند.
رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان فردوس متوسط مصرف بنزین در شهرستان فردوس را روزانه 37 هزار لیتر عنوان کرد.
پاکدل گفت: در ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان که مسافرت‌های برون شهری آغاز می‌شود این میزان تا بیش از دو برابر نیز افزایش می‌یابد.
وی افزود: در 9 ماه نخست سال‌جاری فعالیت واحدهای کشاورزی 21 درصد کاهش یافته است چرا که با افزایش قیمت سوخت، مرغداری‌ها و گلخانه‌داران با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند سوخت مورد نیاز خود را تأمین کنند.
رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فردوس تصریح کرد: با وجود اینکه نفت‌گاز با نرخ سهمیه حمایتی 150 تومان به گلخانه‌داران عرضه می‌شود اما، باز هم آنها توان مالی برای تأمین سوخت موردنیاز خود را ندارند و اغلب کشت خود را در فصل زمستان متوقف می‌کنند.
پاکدل یادآور شد: سیستم‌های گرمایشی موجود در گلخانه‌ها سیستم‌هایی بهینه‌ای نیست و باید با انجام تحقیقات کارشناسانه اقدامات مناسبی در این راستا صورت گیرد تا مصرف سوخت گلخانه‌‌ها کاهش یابد.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول