اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت

کاهش 8 دهم میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین در اصفهان

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 8 دهم میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین در اصفهان کاهش یافت.

کاهش 8 دهم میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین در اصفهان
علیرضا ذاکر اصفهانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که با یک ساله شدن طرح اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اصرار دولت در اجرای این طرح با اتکا به مزایای آن، هدفمندی یارانه‌ها چه سودی را برای استان اصفهان داشته است و ارمغان اجرای طرح در اصفهان چه بوده است، اظهار داشت: یکی از محورهای طرح هدفمندی یارانه‌ها واقعی شدن سوخت بنزین بوده که تنها در این بخش با وجود رشد 5.75 درصدی مصرف‌کنندگان بنزین و افزایش تعداد خودرو، میزان متوسط مصرف روزانه بنزین کاهش داشته و از متوسط روزانه مصرف پنج میلیون لیتر بنزین به رقم  4.2 میلیون لیتر رسیده‌ایم.
وی افزود: همچنین با افزایش قیمت بنزین مردم به سمت استفاده از سوخت CNG رو آورده‌اند و به موازات افزایش تقاضا ما نیز در طی یک سال اجرای هدفمندی یارانه‌ها، تعداد جایگاه‌های CNG را از 87 جایگاه به 135 مورد ارتقا داده‌ایم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در میزان مصرف حامل‌های انرژی همچون آب، برق و گاز نیز با کاهش مصرف در استان روبه رو بوده‌ایم، ادامه داد: به طور مثال در بخش آب در شرایطی که با افزایش ۳۵ هزار مشترک جدید روبه رو بوده‌ایم اما اجرای هدفمندی یارانه‌ها موثر بود و در حدود 7.6 درصد کاهش مصرف آب را در سطح استان اصفهان شاهد بودیم.
وی در مورد تأثیرهای هدفمندی یارانه‌ها در حوزه مصرف انرژی برق نیز گفت: تا پیش از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها سالانه با افزایش هفت درصدی مصرف برق در استان مواجه بودیم و این در حالی است که پس از اجرا با احتساب افزایش ۱۲۵ هزار مشترک جدید برق، در حدود 3.5 درصد کاهش مصرف برق خانگی را داشته‌ایم.
ذاکر اصفهانی در جواب این سوال که آیا هدفمندی یارانه‌ها در ارتقا کیفیت نان موثر بوده است، تصریح کرد: بلی، کیفیت نان‌های تولیدی در نانوایی‌ها به طرز چشمگیری نسبت به گذشته بهتر شده چرا که مردم با واقعی شدن قیمت‌ها در این بخش بیشتر کیفیت ان را زیر ذره بین قرار می‌دهند و به همین دلیل نانوایی‌ها مجبور به بهبود وضعیت نان بودند به گونه‌ای که  شاهد کاهش حدود 32 درصدی استفاده از آرد برای نان را در سطح استان بوده‌ایم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول