اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات خراسان‌جنوبی:

برجسته‌سازی جلوه‌های ماندگار حیات امام حسن ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: برجسته‌سازی جلوه‌های ماندگار حیات امام حسن(ع) از ضروریات است که می‌تواند به عنوان مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها نیز مطرح شود.

برجسته‌سازی جلوه‌های ماندگار حیات امام حسن ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره ملی امام حسن‌ مجتبی(ع)، اظهار داشت: رسانه‌ها، نظام فکری و فرهنگی جامعه هستند که توجه به آن سبب ماندگاری مکتب اسلامی می‌شود.
وی ادامه داد: زندگی امام حسن(ع) از ابعاد سیاسی و پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است که اگر رسانه‌ها بتوانند این ابعاد را به صورت درست تبیین کنند امام از مظلومیت بیرون خواهد آمد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تبیین اندیشه‌های امام حسن(ع) یکی از مهم‌ترین ضروریت‌های جامعه است.
لطفیان گفت: امام حسن(ع) با خدماتی که در دوران حیات با برکت خود انجام دادند باعث ماندگاری اسلام در آن مقطع تاریخی حساس شدند.
وی تصریح کرد: زمینه آنچه که در کربلا اتفاق افتاد و باعث پویایی مکتب اهل‌ بیت(ع) شد توسط امام حسن(ع) به وجود آمد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میراث ماندگار پیامبر(ص) و امام علی(ع) توسط امام حسن(ع) حفظ شد، ادامه داد: امام علی(ع) سیاستمداری برجسته و آگاه، زاهد و عابدی شب زنده‌دار و از شخصیت اجتماعی بسیار قوی برخوردار بودند که جامعیت در زندگی ایشان به صورت کامل و جامع به چشم می‌خورد.
لطفیان گفت: زندگی شخصی امام حسن(ع) سرشار از پاکی، صفا و صمیمیت بود به گونه‌ای که پیامبر بزرگ اسلام(ص) از ایشان به عنوان عقل یاد می‌کنند.
وی افزود: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: «اگر قرار است خردورزی و عقلانیت در چهره یک شخص مجسم شود در چهره امام حسن هویدا بود» چرا که امام مظهر عقلانیت در زمان خود بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امام حسن(ع) مورد علاقه خاص پدربزرگ، مادر، پدر و برادرش امام حسین(ع) و خواهرش حضرت زینب (س) بوده است.
لطفیان با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ملی امام حسن(ع) می‌تواند یک مظلومیت‌زدایی از چهره مبارک و حضور امام(ع) باشد، ادامه داد: با برگزاری این کنگره مردم با جلوه‌های حیات نورانی امام آشنا می‌شوند و جامعه در مسیر سعادت قرار خواهد گرفت.
وی، پیرامون جایگاه وقف از دیدگاه امام حسن(ع) گفت: امام به کریم‌ اهل‌ بیت(ع) شهرت دارد چرا که در زندگی بارها تمام آنچه را که در اختیار داشتند در راه خدا انفاق می‌کردند.
لطفیان با بیان اینکه امام هرچه را که داشتند در راه خدا هدیه می‌کردند، خاطرنشان کرد: انفاق نمونه‌ عالی آنچه که در اختیار انسان است و برای ایشان موضوعیت پیدا کرده است در واقع انفاق کردن بهترین چشمه برای وقف است.
وی با اشاره به اینکه وقف تأثیر فراوانی در زندگی اجتماعی زمان امام حسن(ع) داشت، یادآور شد: حضرت علی(ع) چاه‌های فراوانی را حفر و آن را وقف کردند و امام حسن(ع) سیره پدر را دنبال کرده که این بالا و والاترین سنت حسنه است.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول