اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا خرداد ماه سال 91

فعالیت همه گمرکات کشور الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرکات کشور گفت: فعالیت همه گمرکات کشور تا خرداد ماه سال 91 الکترونیکی می‌شود.

فعالیت همه گمرکات کشور الکترونیکی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عباس معمارنژاد عصر امروز در نشست کارگروه اقتصادی هیئت دولت در گمرک خرمشهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی دولت بحث ارائه خدمات الکترونیکی برای تسریع و تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم است.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون تعدادی از گمرکات کشور از جمله گمرک شهید رجایی به سامانه هوشمند گمرک مجهز شده‌اند و همه خدمات خود را از طریق الکترونیکی به ارباب رجوع ارائه می‌دهد.
رئیس کل گمرک کشور تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سامانه هوشمند ورود و خروج کالا تا خردادماه سال آینده در کل گمرکات کشور راه‌اندازی خواهد شد.
معمارنژاد در تشریح عملکرد این سامانه افزود: این سامانه ورود و خروج کالا به بندر را ثبت کرده و به شکل الکترونیکی به سامانه کنترل ورود کامیون‌ها وصل خواهد شد.
وی در ادامه به توجه جدی دولت به گمرک خرمشهر به‌عنوان قدیمی‌ترین کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون کارکنان گمرک خرمشهر تلاش‌های زیادی در یک سال گذشته در زمینه ارزش کالای گمرک انجام داده‌اند اما، در حال حاضر در بحث توزین کالا با چالش رو به‌رو هستیم که با راه‌اندازی سامانه هوشمند مشکل برطرف خواهد شد.
رئیس گمرکات کشور ادامه داد: در حال حاضر تمام فعالیت‌های  گمرکی اعم از واردات و صادرات، صدور موقت کالا، ترانزیت کالای خارجی و داخلی و مسافری در گمرک خرمشهر به نحو مطلوب انجام می‌شود و از این حیث یکی از گمرکات مهم کشور و ویترین نظام گمرکی بشمار می‌آید.
معمارنژاد اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهمی که مطرح شده بحث افزایش امکانات رفاهی پرسنل گمرک خرمشهر از جمله تامین مسکن برای کارکنان این گمرک است که در این خصوص برای ساخت و ساز باید مجوز ماده 215 و 251 قانون را اخذ کنیم و استاندار خوزستان هم باید در این زمینه کمک کند.
رئیس کل گمرک ابراز امیدواری کرد، گمرک خرمشهر در سال آینده چه از نظر فضای فیزیکی و چه از نظر امکانات الکترونیکی و تسهیل تجارت و سالم سازی رویه‌ها شاهد تحول جدی باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول