اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

طرح استعدادیابی تکواندو آذربایجان‌شرقی به زودی نهایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: طرح استعدادیابی تکواندو آذربایجان‌شرقی به زودی نهایی می‌شود.

طرح استعدادیابی تکواندو آذربایجان‌شرقی به زودی نهایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی آذربایجان شرقی، سیدمحمد شروین‌اسبقیان در این نشست اظهار کرد: برای دست یافتن به اهداف برنامه‌های تدوین شده و اجرای دقیق سند راهبردی پنج ساله ورزش استان در تمام بخش‌ها نیاز است نقشه راه استعدادیابی در ورزش استان تدوین شود و ورزش تکواندو که قطب این رشته در آذربایجان‌شرقی است نیاز به این سند دارد.
وی در ادامه گفت: استعدادیابی موضوعی است که در دنیای ورزش اهمیت ویژه‌ای دارد و شناسایی عوامل موفقیت راه را برای رسیدن به قله افتخار هموار می‌کند  و اینکه مشخص شود چه ویژگی‌هایی ورزشکاران معمولی را از ورزشکاران نخبه متمایز می‌سازد کاری بس دشوار است که موضوع پرداختن به استعدادیابی را دشوارتر ساخته است. 
اسبقیان در ادامه افزود: پیشرفت از سطوح ابتدایی به سطوح نخبگی در ورزش فرآیندی بسیار پیچیده است و این فرآیند نیازمند شناسایی و انتخاب افراد با استعدادی است که شرایط لازم جسمانی، مهارتی و رفتاری برای موفقیت در یک رشته ورزشی خاص را داشته باشند و فرآیند کشف ورزشکاران با استعدادیابی شرکت در یک برنامه تمرینی سازماندهی شده، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروزه در ورزش مطرح است.
وی استعدادیابی در ورزش را به‌عنوان یک هنر کشف افراد بااستعداد و انتخاب آنها در سنین پایین، سپس هدایت، کنترل و ارزیابی آنها در صعود به بالاترین سطح از مهارت در ورزش دانست.
اسبقیان افزود: تکواندو آذربایجان‌شرقی با وجود قهرمانانی نامی همچون یوسف کرمی و فرزاد عبداللهی که مدال طلای جهان را در کارنامه درخشان خود دارند به قطبی برای این رشته در کشور تبدیل شده و میزبانی رقابت‌های آسیایی و قهرمانی کشور در تبریز و میانه گواه این مدعا است.
وی با تاکید دوباره به ورزش شهرستان‌ها و توجه به شهرستان‌ها افزود: استعدادهای بالقوه‌ای در تکواندو استان و خصوصا ‌میانه وجود دارد و نیاز است تکواندو در تمام شهرستان‌ها به رشته‌ای بالفعل و بالقوه تبدیل شود.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی  تصریح کرد: ارتقا مقام نهمی هیئت تکواندو آذربایجان‌شرقی به مقام سومی در سال 89، نایب قهرمانی بانوان بعد از 4 سال در کشور، کسب سهمیه المپیک 2012 لندن توسط یوسف کرمی، پایان اقتدار 40 ساله تکواندو کره با دو مدال طلای یوسف کرمی و فرزاد عبدالهی، ارتقاء از 4 مدال طلا به 9 مدال طلا کشوری از سال 89 تا 90 و فعال بودن 16 هیات و ارتقا آن به 20 شهرستان از مهم‌ترین اتفاقات تکواندو آذربایجان‌شرقی است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول