اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد

راه‌اندازی مجتمع تولید قالی دستی در شهرستان مراغه

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی گفت: طرح ایجاد مجتمع تولید قالی دستی به عنوان یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان ‌شرقی مطرح است.

راه‌اندازی مجتمع تولید قالی دستی در شهرستان مراغه
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به از نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی، تراب محمدی افزود: مطالعات ‌امکان‌سنجی طرح ایجاد مجتمع تولید قالی دستی انجام شده اما هنوز زمین و فضای مورد نیاز اجرای این طرح تامین نشده است.
وی افزود: شهرستان مراغه مکان اجرای این پروژه که تولید انواع فرش دستباف را در دستور کار دارد، خواهد بود.
محمدی اضافه کرد: هدف از تاسیس این مجتمع در کنار تولید فرش، رنگرزی، طراحی، رفوگری و پرداخت‌زنی است و از آنجا که نیروی انسانی متخصص در منطقه وجود دارد انجام تمام خدمات تولیدی و پشتیبانی فنی تولید فرش در حجم زیاد دارای توجیه اقتصادی است.
وی ادامه داد: بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده فرش‌های تولیدی مجتمع مورد نظر شامل انواع ابریشمی، مرینوس و پشمی در اندازه‌های مختلف برای مصرف داخلی و صادرات خواهد بود.
محمدی گفت: ظرفیت این مجتمع شامل200 دار قالی به صورت همزمان، واحد رنگرزی، رفوگری، پرداخت‌زنی و اتاق فکر برای طراحی نقشه‌های جدید خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع (8 هزار مترمربع سالن‌های تولید و خدمات) قابل اجراست.
محمدی زمان بهره‌برداری از مجتمع تولید قالی دستی مراغه سال 1392 اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی شده ایجاد این مجتمع برای 700 نفر مستقیم و 200 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول