اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی اعلام کرد

نوسازی 9 موقوفه در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 9 موقوفه در آذربایجان غربی نوسازی شد.

نوسازی 9 موقوفه در آذربایجان غربی
حجت‌السلام علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این موقوفه‌ها در شهرهای ارومیه، بوکان، خوی و شاهین‌دژ واقع شده‌اند و در حال حاضر در آنها اقدامات فرهنگی انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به بحث عمران و آبادانی موقوفات، تصریح کرد: این موقوفات که در آنها کار فرهنگی انجام می‌شود نیاز به نوسازی داشتند.
این مسئول با بیان اینکه در برخی از موقوفات پیمان مدیریتی داریم، افزود: در این موقوفات نیز برای نوسازی از درآمد موقوفات هزینه می‌کنیم.
مصائبی با اشاره به اینکه برخی از موقوفات استان جزو میراث فرهنگی استان نیز به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: از آن جمله می‌توان به امامزاده محمد و ابراهیم اشاره کرد که چون ساختمان آنها جزو میراث فرهنگی است انجام هر نوع کار عمرانی نیاز به اطلاع میراث فرهنگی استان دارد.
وی از روند کندی که در این زمینه سازمان میراث فرهنگی اتخاذ کرده است انتقاد کرد و گفت: همکاری اداره کل میراث فرهنگی در این راستا ضعیف است و در این زمینه نیز مردم بیشترین آسیب را می‌بینند.
این مسئول اعلام کرد: در اقدامات عمرانی موقوفاتی که از اماکن میراث فرهنگی محسوب می‌شوند مبالغی را میراث فرهنگی هزینه می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ارتباط با نوسازی امامزاده محمد و ابراهیم، اظهار داشت: در این راستا در حال هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی هستیم تا در سال 91 آغاز نوسازی این موقوفه را عملیاتی کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول