اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خبر داد

برگزاری جشنواره گردشگری خلخال نیمه‌های زمستان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز ، جشنواره ورزش‌های زمستانی خلخال امسال در نیمه دوم بهمن ماه برگزار می‌‌شود.

برگزاری جشنواره گردشگری خلخال نیمه‌های زمستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه گردشگری شهرستان خلخال از تدوین برنامه‌ای برای برگزاری جشنواره زمستانی در اندبیل خلخال خبر داد.
وی اظهار داشت: عمده مشکل برگزاری این جشنواره نبود اعتبارات کافی است که برنامه‌ریزی دقیق برای استقبال از گردشگران ضرورت دارد.
فرماندار شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: ما امسال تلاش می‌کنیم تا این جشنواره آبرومند، با دعوت از گردشگران داخلی و خارجی و علاقمندان به ورزش‌های زمستانی به صورت شایسته و مطلوب برگزار شود.
عبداللهی از نبود برخی زیرساخت‌ها در جذب گردشگر گلایه کرد و افزود: این جشنواره می‌تواند ظرفیت خوبی را در جذب سرمایه‌گذاران بخش گردشگری فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه یکی از کارشناسان زبده ورزش‌های زمستانی به موقعیت ویژه استان اردبیل به ویژه دامنه کوه سبلان و پیست آلوارس برای رونق ورزش‌های زمستانی اشاره کرد و گفت: از 165 رشته گردشگری و ورزش‌های زمستانی بیش از نیمی از آنها در فضای طبیعی استان اردبیل قابل اجراست که می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم به آنها اقدام کرد.
قاسم شهبازی اسکی، سورتمه‌بازی، اسنو موبایل و ... را از جمله رشته‌های پرجاذبه زمستانی در مناطق کوهستانی دنیا برشمرد و افزود: یکسری ورزش‌های متناسب با فضای گردشگری وجود دارد که در استان اردبیل امکان عملی شدن و اجرای آن وجود دارد که با وجود آماده بودن فضا و مواد اولیه نیازمند برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها در بهره‌برداری درست از این امکانات هستیم.
این کارشناس ورزشی یادآور شد: برای یک بسته مناسب سفر ما به سه مؤلفه خدمات رفاهی، حمل و نقل و تاسیسات درست نیاز داریم که اگر نقش هماهنگ‌ کننده‌ای بین این مجموعه‌ها نباشد رونق گردشگری زمستانی و ورزش‌های مربوط به آن را شاهد و ناظر نخواهیم بود.
شهبازی ادامه داد: در بحث تاسیسات باید امکاناتی همچون هتل، مراکز پذیرایی، پیست‌های اسکی، آب‌های معدنی، مکان‌های تفریحی به قدری وسعت یافته باشد تا هر گردشگری بتواند از این فضاها استفاده کرده و بهره لازم را ببرد.
وی در پایان به گرایش‌های مختلف ورزش‌های زمستانی با توجه به وجود قله سبلان و فراهم شدن بستر کوهنوردی در این ارتفاعات اشاره کرد و اظهار داشت: اگر به ورزش‌های زمستانی در کنار جذب گردشگر توجه جدی شود به یقین بر قابلیت و توانمندی استان اردبیل افزوده می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول