اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام‏‏ دهه فجر صورت می‏‏پذیرد

افتتاح رسمی 10 کانون فرهنگی و هنری در همدان

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‏‏های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از افتتاح رسمی 10 کانون در سطح استان و در ایام‏‏الله دهه فجر خبر داد.

افتتاح رسمی 10 کانون فرهنگی و هنری در همدان
هادی فیض‏‏منش امروز در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهم برنامه‏‏های تدوین شده در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط کانون‏‏های مساجد اظهار کرد: برگزاری 33 جشن و جنگ شادی به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برپایی محافل گفتمان و گفت‏‏وگو در خصوص انقلاب و افتتاح رسمی 10 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان همدان از جمله برنامه‏‏های مورد نظر در ایام‏‏الله دهه فجر است.
وی تصریح کرد: بازدید برخی از اعضای کانون‏‏ها از موزه عبرت تهران، برپایی نمایشگاه عکس، روز شمار وقایع انقلاب، کتاب و هنرهای دستی در 33 کانون سراسر استان، حضور اعضای کانون‏‏های مساجد استان در حرم امام خمینی (ره) و اجرای تئاتر مذهبی در دهه فجر انجام خواهد شد.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در ادامه با بیان اینکه در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به 33 کتابخانه تعداد قابل ملاحظه‏‏ای کتاب و قرآن به مناسبت پیروزی انقلاب اهداء خواهد شد، تأکید کرد: در حال حاضر 340 کانون در سطح استان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد 80 کانون فرهنگی و هنری در شهرستان همدان و در مساجد مشغول به فعالیت هستند.
وی گفت: به دلیل مردمی بودن امور فرهنگی در کانون‏‏های مساجد ایجاد وقفه در فعالیت‏‏ها و یا حضور حداکثری اعضای کانون در برهه‏‏ای از زمان طبیعی است به طوریکه فعالیت کانون‏‏های مساجد در تابستان به اوج خود می‏‏رسد اما در ایام تحصیلات حضور و فعالیت اعضا کاهش می‏‏یابد.
فیض‏‏منش با تأکید بر لغو مجوز کانون‏‏های تعطیل بیان کرد: کانون تخصصی نظارت و بازرسی امور مربوط به ارزیابی کانون‏‏ها را به لحاظ فعال، نیمه‏‏فعال، غیر فعال و تعطیل بودن انجام می‏‏دهد و در ادامه نیز مشکلات و موانع مربوط به کانون‏‏های نیمه فعال برطرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: بخش زیادی از کانون‏‏های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان‏‏ها در روستاها فعالیت دارند و با توجه به پتانسیل موجود در این مناطق در راستای ارتقا و تقویت کانون‏‏های روستایی ایجاد پایلوت‏‏های فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.
مسئول کانون‏‏های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان جذب جوانان به مسجد و تربیت دینی را از رویکردهای اصلی کانون‏‏ها دانست، و گفت: روستاهایی که جمعیت آنها بالاتر از یک هزار نفر باشد می‏‏توانند با ارائه درخواست مجوز فعالیت کانون فرهنگی و هنری را اخذ کنند.
وی با اشاره به اینکه میانگین سنی اعضای کانون‏‏های مساجد بین 10 تا 25 سال است، اظهار کرد: طبق آخرین آمار در تابستان سال جاری بالغ بر 50 هزار نفر عضو در کانون‏‏های مساجد استان همدان متشکل از آقا و خانم هستند.  
فیض‏‏منش در پایان سخنان خود ارتقای توان مدیریتی جوانان را از آثار فعالیت در کانون‏‏های فرهنگی دانست، و افزود: وجود کتابخانه‏‏های دیجیتال، ویدئو کلوپ، محافل قرآن و واحدهای سمعی و بصری با محور فعالیت‏‏های دینی نقش کانون‏‏های فرهنگی و هنری مساجد را از سایر نهادهای مردمی و فرهنگی متمایز کرده است.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول