اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست گناباد:

حفظ حیات وحش از بحران خشکسالی در اولویت قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست گناباد گفت: حفظ حیات وحش از بحران خشکسالی در اولویت کاری قرار دارد.

حفظ حیات وحش از بحران خشکسالی در اولویت قرار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد یوسف‌نژاد شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا زمانی که مردم به ارزش‌های محیط زیست پی نبرند و به این باور نرسند که محیط زیست بستر زندگی است و اگر از بین برود زندگی ما به مخاطره می‌افتد نمی‌توان محیط زیست را حفظ کرد.
وی ادامه داد: با فرهنگ‌سازی می‌توان مانع تخلف در شکار و حفظ محیط زیست شد.
یوسف‌نژاد تصریح کرد: انسان‌ها به صورت فطری خواستار محیط زیست هستند و با اقامت در فضای باز و سرسبز ساعاتی از وقت خود را برای تفریح و استراحت می‌گذرانند.
وی افزود: در قرآن هم آیاتی برای حفظ نسل حیوانات آمده است که اینها همه نشانه تلاش برای حفظ محیط زیست است.
یوسف‌نژاد ادامه داد: با توجه به بحث خشکسالی و در زمینه کاهش تبعات آن اقداماتی از جمله آبرسانی به منطقه حفاظتی هنگام و روستاهای مجاور آن و تامین آب شرب انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص بودجه خشکسالی ساخت آب انبار ثابت، خرید علوفه برای حیوانات، خرید ماشین آلاتی از قبیل تراکتور در دستور کار است چرا که حفظ حیات وحش از بحران خشکسالی اولویت اول کار قرار دارد.
یوسف‌نژاد یکپارچگی مناطق را با خرید مستثنیات از دیگر اقدامات دانست و گفت: برای جلوگیری از تخلف در شکار باید کنترل‌ها را بیشتر کنیم.
رئیس اداره محیط زیست گناباد از تبدیل منطقه سه کوهه به یک منطقه شکار ممنوع و اجرای طرح جامع مناطق خبر داد و یادآور شد: با اجرای این طرح تمام مشکلات منطقه به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و کارهای اولیه این طرح انجام شده است.
وی گفت: نبود شناخت در مورد گیاهان و جانوران نباید دلیل بر مضر بودن بعضی از آنها باشد.
رئیس اداره محیط زیست گناباد بیان کرد: هدف از سرشماری، گسترش برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به صورت دقیق‌تر برای حفظ حیات وحش است زیرا با سرشماری دلایل کاهش و یا افزایش گونه‌های حیوانی و گیاهی مشخص می‌شود و امسال نیز سرشماری از پنج آذرماه آغاز می‌شود.
وی درست استفاده کردن را شرط حفظ محیط زیست دانست و گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی ناشی از تولید گاز متان زباله‌ها اقداماتی از قبیل حصار کشی گود زباله حدود 12 کیلومتری گناباد صورت گرفته است.
یوسف‌نژاد خواستار حفظ تمام گونه‌های جانوری و گیاهی شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول