اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس استراتژیک مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس:

هدف آمریکا از ائتلاف با القاعده برافروختن اختلافات مذهبی است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل استراتژیک منطقه بر افروختن آتش فتنه و اختلافات مذهبی و طائفه‌ای را یکی از اهداف ائتلاف آمریکا با القاعده دانست و گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها وقتی نظام دمشق را مقتدر یافتند به سازمان تروریستی القاعده روی آورده و عناصری از آن را به سوریه گسیل کردند.

هدف آمریکا از ائتلاف با القاعده برافروختن اختلافات مذهبی است
"فیصل عبدالساتر" کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به تلاش‌های برخی از کشورهای عربی و دشمنان غربی برای دامن زدن به تحولات این کشور ، سلسله انفجارهای تروریستی اخیر در دمشق را نتیجه همکاری برخی از معارضان با قدرت‌های خارجی دانست.

وی با یادآوری لزوم هوشیاری مردم و دولت سوریه نسبت به تحرکات دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه برای برهم زدن نظم و امنیت دمشق گفت: معتقدم که آنچه امروزه از آن به عنوان "معارضان" نام برده می‌شود چیزی جز ویترین رسانه‌ای نیست و بدخواهان ملت سوریه بکارگیری تروریسم جهت ضربه زدن به تظام دمشق را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند.

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه ایجاد ناامنی در سوریه را تنها با فعالیت‌های اطلاعاتی بیگانه امکان پذیر دانست و افزود: عملیات تروریستی دمشق بسیار فراتر از توان مخالفان عادی است و در حقیقت می‌توان دستان مداخله جویانه کشورهای عربی و غربی را در پشت این عملیات تروریستی دید.

وی با بیان اینکه برخی از قدرت‌های غربی و عربی مخالف محور مقاومت با حمایت از مجموعه‌های مسلح در داخل سوریه سعی در تضعیف دمشق دارند، گفت: متاسفانه برخی از گروه‌های تکفیری و مجموعه‌هایی که به کشتن مخالفان اعتقاد دارند در سوریه حضور پیدا کرده و ابزار دست دشمنان سوریه شده‌اند.

این کارشناس لبنانی مجموعه‌های تروریستی و مسلح در سوریه را از جنس تروریست‌های دیروز عراق بر شمرد و از اقدامات ددمنشانه بدخواهان محور مقاومت برای انتقال شمار بیشتر از تروریست از عراق به سوریه خبر داد و افزود: همه تلاش‌ها برای ایجاد شکاف در ارتش و نیروهای امنیتی سوریه ناکام مانده است.

وی از عصبانیت برخی قدرت‌های غربی و عربی از تظاهرات میلیونی مردم سوریه در حمایت از نظام حاکم سخن گفت و افزود: انسجام همبستگی مردم سوریه باعث شده که عناصرمسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه مردم را به اجرای عملیات تروریستی تهدید کنند و در حقیقت چنین تهدیداتی فعلا به منصه ظهور رسیده و احتمال تداوم وقوع چنین عملیات تروریستی علیه مردم بیگناه سوریه وجود دارد.

عبدالساتر با اشاره به خشم معارضان خارج نشین سوری که دست در دستان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها دارند؛ از استقبال دمشق از ناظران اتحادیه عرب گفت: دشمنان ملت سوریه هیچ اعتقادی به گفت‌وگو و مذاکره برای فرونشاندن تحولات ندارند تنها به منظور جلب دخالت‌های نظامی بیگانه به اوضاع دامن می‌زنند تا بدینوسیله آتش فتنه و تفرقه در میان آحاد سوریه شعله ور سازند.

وی تصور معارضان همپیمان صهیونیست‌ها مبنی بر تضعیف نظام سوریه را "خیال‌های واهی" برشمرد و افزود: معتقدم که چنین توطئه‌های خارجی به انسجام و همبستگی هر چه بیشتر ملت و دولت می‌انجامد و همه طرح‌های دشمنان را نقش بر آب می‌سازند زیرا دمشق با قدرت بیشتری این دسیسه‌ها را پشت سر می‌گذارد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به نفرت و انزجار ملت عراق از تروریست‌ها گفت: ملت سوریه همانند سایر صلح دوستان جهان از هر گونه ترور و خشونت بیزار بوده و با مشاهده عملیات تروریستی بیش از پیش با نظام اعلام همبستگی خواهند کرد و در مقابل تروریست‌ها خواهند ایستاد.

وی افزایش عملیات تروریستی در سوریه را ناشی از عدم همراهی مردم با توطئه‌های خارجی جهت تضعیف نظام دمشق خواند و افزود: آمریکا و صهیونیست‌ها وقتی نظام دمشق را مقتدر یافتند به سازمان تروریستی القاعده روی آورده و عناصری از آن را به سوریه گسیل کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی، بر افروختن آتش فتنه واختلافات مذهبی و طائفه‌ای را یکی از اهداف ائتلاف آمریکا با القاعده خواند و افزود: همان‌گونه که می‌دانیم دستگاه‌های امنیتی لبنان از مدت‌ها پیش به مقامات سوری نسبت به فعالیت القاعده در برخی از مناطق مرزی لبنان هشدار دادند که تحت پوشش دستگاه‌های امنیتی این کشور قرار ندارند و این تاکید می‌کند که سوری‌ها باید نسبت به این موضوع بسیار با مسئولیت برخورد کنند.

وی نزدیکی برخی گروه‌های لبنان به آمریکا را عامل تسهیل ورود عناصری از القاعده به سوریه خواند و افزود: دستگا‌ه امنیتی لبنان به علت طولانی بودند مرزهای مشترک با سوریه قادر به کنترل کامل مرزها نیست و چنین امری در کنار تمایل برخی از گروه‌های سیاسی بیروت به ایجاد نا امنی در سوریه، به گسیل شدن و عبور عناصر القاعده از این مرزها و انتقال به دمشق کمک کرده است.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول