اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با تحویل یک شهر به القاعده صورت گرفت

همکاری نیروهای عبدالله صالح با القاعده برای سرکوب انقلاب یمن

خبرگزاری فارس: هواداران علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن برای سرکوب مردم انقلابی یمن با تروریست های القاعده سازش کرده و کنترل یکی از شهرهای این کشور را در اختیار آنها قرار داده اند.

همکاری نیروهای عبدالله صالح با القاعده برای سرکوب انقلاب یمن
به گزارش فارس به نقال از الجزیره، یک منبع از پلیس یمن و تعدادی از شاهدان عینی اعلام کردند که افراد مسلح در سازمان تروریستی القاعده یمن کنترل یک شهر کوچک در جنوب شرقی پایتخت یمن را در دست گرفتند، آنها تاکید کردند که نیروهای مسلح از القاعده وارد منطقه رداع واقع در استان البیضاء شده و بدون مقاومت نیروهای پلیس حاضر در این شهر کنترل شهر را در دست گرفته اند.

ساکنان این شهر اعلام کردند که فرماندهی نیروهای مسلط شده  بر این شهر بر عهده طارق الذهب است که سوریه اخیرا وی را بعد از بازداشت به علت تلاش برای نفوذ به عراق به یمن تحویل داده بود.

در حالی که این فرد تروریست به مقامات یمن تحویل داده شده و قاعدتا می‌بایست در زندان های امنیتی یمن قرار داشت، اما به نظر می‌رسد، وی با سازشی که از سوی القاعده با دولت عبدالله صالح صورت گرفته، از زندان آزاد شده و مأموریت کنترل این شهر برای بزرگنمایی نقش القاعده در این کشور را در دست گرفته است، نیروهای هوادار صالح با بزرگنمایی نقش القاعده در یمن می خواهند جنایات خود را علیه شهروندان انقلابی یمن تحت پوشش القاعده افزایش داده و مانع از پیروزی انقلاب مردمی آنها شوند.

"یحیی ابو اصبع" دبیرکل حزب سوسیالیست یمن و یکی از مخالفان علی عبدالله صالح در این زمینه می‌گوید که نیروهای امنیتی تلاش کافی را برای مقابله با گروه تروریستی القاعده برای ورود به این شهر از خود نشان ندادند. وی هشدار داد که القاعده قصد دارد تا با حمله به استان نفتی مأرب علاوه بر در دست گرفتن کنترل این شهر خود را به پایتخت نیز نزدیک کند.

این در حالی بود که عبده الجندی سخنگوی حزب صالح این اتهامات را رد کرده و مدعی شد که گروهی از مخالفان دولت در تحویل دادن این شهر به نیروهای القاعده دست داشته اند.

ربوده شدن یک کارمند سازمان ملل در صنعا

از سوی دیگر وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که یکی از نروژی هایی که در سازمان ملل متحد کار می کرده، در صنعا ربوده شده است، برخی منابع قبیله ای در استان مأرب اعلام کردند که برخی بزرگان قبایل با ربودن این فرد خواستار آزاد شدن یکی از متهمان به کشتار نیروهای امنیتی یمن هستند.
شاهدان عینی اعلام کردند که فرد مذکور با چهار خودررو در صنعا ربوده شده و به مأرب انتقال داده شده است، گفته می شود آنها در ازای آزادی این فرد خواستار آزادی فردی شده اند که به اتهام قتل چهار نظامی یمن در بازداشت قرار دارد.
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول