اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

غالب قندیل در گفت‌وگو با فارس:

القاعده بعنوان بازوان آمریکا در عراق، لیبی و سوریه عمل کرده است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل با تاکید بر اینکه آمریکا قبل از خروج از عراق صدها تن از زندانیان القاعده را از زندان‌ها آزاد و از طریق مرزهای عراقی وارد سوریه کردند؛ از ورود مجموعه‌هایی از عناصر القاعده که از لیبی به ترکیه آمده بودند، به سوریه پرده برداشت.

القاعده بعنوان بازوان آمریکا در عراق، لیبی و سوریه عمل کرده است
"غالب قندیل" مدیر مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به حمله اخیر به مقر امنیتی در دمشق گفت: چنین حادثه‌ای تحریک عوامل القاعده توسط آمریکا و همپیمانان آن در منطقه را به اذهان متبادر می‌سازد که البته بکارگیری عوامل القاعده برای دستیابی به اهداف استکبار در سال‌های اخیر همواره در جریان بوده است.

وی انفجارهای اخیر دمشق را ناشی از شکست و ناکامی دشمنان ملت سوریه در دستیابی به اهداف تعیین شده دانست و افزود: وقتی دشمنان نتوانستند اراده مردمی سوریه را بشکنند و یا دمشق را وادار به تسلیم شدن در برابر فشارهای خارجی کنند، در حمله به مقرهای امنیتی روی آوردند.

قندیل توطئه دشمنان برای سیاه‌نمایی مبنی بر اینکه در سوریه نوعی درگیری بر سر قدرت وجود دارد را شکست خورده خواند و گفت: از زمان نا آرامی‌های "جسر الشغور" عملیاتی تروریستی سوریه را هدف قرار داده است که با ورود عوامل القاعده از طریق مرزهای مشترک با کشورهای همسایه همراه بوده است.

وی روی آوردن به حملات تروریستی را ناشی از ضربه‌های مقتدرانه نظام سوریه بر پیکره مجموعه‌های مسلح دانست و افزود: وقتی اتحادیه عرب با شروط دمشق برای اعزام ناظران به دمشق موافقت کرد، دشمنان ملت سوریه این اوضاع را مخالف منافع و سیاست‌های خود یافتند و لذا به دنبال چاره‌ای برای شکست دادن این ابتکار افتادند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک عربی و بین‌المللی دستان عواملی از القاعده در پشت پرده تحولات سوریه را آشکار خواند و تصریح کرد: علاوه بر عناصر القاعده که از طریق مرزهای لبنان و اردن وارد سوریه شده بودند، صدها تن از عوامل القاعده از طریق مرزهای عراقی و با کمک نیروهای اشغالگر وارد سوریه شده و به تخریب و خرابکاری در آنجا مشغول شدند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا قبل از خروج از عراق صدها تن از زندانیان القاعده را از زندان‌ها آزاد و از طریق مرزهای عراقی وارد سوریه کردند؛ از ورود مجموعه‌هایی از عناصر القاعده که از لیبی به ترکیه آمده بودند، به سوریه پرده برداشت و افزود: آمریکایی‌ها شماری از عناصر القاعده را که اخیرا در لیبی به کار گرفتند و پس از تمام شدن ماموریتشان به سمت سوریه گسیل کردند.

قندیل ماموریت القاعده در سوریه را کشتار مردم و اجرای حملات تروریستی دانست و تاکید کرد: کسانی که فکر می‌کنند بکارگیری القاعده در سوریه به نفعشان تمام می‌شوند سخت دراشتباهند.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول