اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جنبش وکلای مصر در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

ائتلاف آمریکا و القاعده در خاورمیانه برای تامین امنیت اسرائیل

خبرگزاری فارس: رئیس جنبش وکلای مصر بیان اینکه آمریکا به رغم همه خوش خدمتی‌‌های مزدورانش در منطقه از دیکتاتورهای منفور هیچ حمایتی نکرد، گفت: آنچه برای آمریکا مهم است حفظ منافع واشنگتن در منطقه و تامین امنیت اسرائیل است و در این راه حتی به ائتلاف با تروریست‌ها روی می‌آورد.

ائتلاف آمریکا و القاعده در خاورمیانه برای تامین امنیت اسرائیل
"مجدیعبدالحلیم" در گفت‌‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی در منطقه به منظور تضمین مصالح و تحقق اهدافشان، به انفجارهای اخیر دمشق که گفته می‌‌شود توسط عوامل القاعده عملی شده‌ پرداخت و گفت: آمریکا برای حفظ منافعش در خاورمیانه و تامین امنیت مزدورش یعنی رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
 
وی در ادامه از ائتلاف آمریکا و گروهک‌های تروریستی از جمله سازمان تروریستی القاعده سخن گفت و با بیان اینکه مصر و سوریه مورد هدف این ائتلاف هستند، افزود: طرح‌ها و توطئه‌ها برای به زانو در آوردن کشورهای منطقه همواره از سوی این ائتلاف در جریان بوده و هست ولی آنچه می تواند مانع تحقق اهداف آمریکا در منطقه شود، همان اراده ملت‌ها و مقاومت آنهاست.
 
رئیس جنبش وکلای بدون محدودیت مصر با اشاره به خروج آخرین گروه از نظامیان آمریکا از عراق، ترک خاک این کشور از سوی واشنگتن را امری غیر طبیعی دانست و افزود: آمریکا پس از پیاده سازی طرح‌هایش در عراق مجبور به عقب نشینی از این کشور شد. واشنگتن به دنبال جدا کردن عراق از کشورهای محور مقاومت در منطقه بوده است. حال از عراق خارج شد، اینکه به دنبال فتنه افکنی در منطقه برود امری طبیعی خواهد بود.
 
عبدالحلیم با هشدارنسبت به توطئه‌های آمریکا در منطقه به منظور یافتتن بهانه ‌ای برای تداوم حضور خود گفت: توطئه‌های آمریکا به دنبال این است که عراق و همسایگانش رنگ آرامش و امنیت را نبینند و لذا سیاست خودش مبنی بر ادامه دادن درگیری‌ها در منطقه بویژه برافروختن شعله درگیری‌ها میان گروه‌های سیاسی عراق را ادامه خواهند داد.
 
وی با اشاره به تحولات یک سال گذشته برخی کشورهای عربی که به سرنگونی برخی از دیکتاتورها و دست‌نشاندگان واشنگتن در منطقه انجامیده‌اند، انقلاب‌های عربی را مایه هراس و وحشت غرب خواند و افزود: این انقلاب‌ها به هیچ وجه برنامه ریزی شده نبودند زیرا اغلب حاکمان عربی از جمله حاکمان سابق مصر و تونس خود مزدور آمریکا هستند.
 
عبدالحلیم با بیان اینکه آمریکا به رغم همه خوش خدمتی‌‌های مزدورانش در منطقه از دیکتاتورهای منفور هیچ حمایتی نکرد، افزود: آنچه برای آمریکا مهم است حفظ منافع واشنگتن در منطقه و تامین امنیت اسرائیل است و در این راه حتی به تروریسم و ائتلاف با تروریست‌ها و دیکتاتورها روی می‌آورد.
 
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول