اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اسبق کمیته امداد کردستان:

کمیته امداد بسترساز تحقق عدالت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اسبق کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان کار و تلاش در این نهاد مقدس را یک تکلیف شرعی و الهی دانست و گفت: کمک به محرومان زمینه برقراری عدالت و کاهش فاصله طبقاتی می‌شود.

کمیته امداد بسترساز تحقق عدالت اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی اکبر بسطامی ظهر امروز در آیین معارفه کمیته امداد استان کردستان در سنندج اظهارداشت: همه کارکنان و مسئولان این نهاد باید با همکاری و تلاش هم در راستای تحقق اهداف تلاش کنند و رسیدگی به محرومان را در اولویت قرار دهند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان طی سه سال اخیر افزود: در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی از سال 87 تا 89، 470 درصد رشد نسبت به سه سال قبل از آن کار انجام شده است.
وی همچنین به رشد 69 درصدی زکات در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: این اقدام برای کمک به محرومان و نیازمندان انجام شده است.
مدیرکل اسبق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن و ساختمان از سال 70 تا 87 یک‌هزار و 60 واحد ساختمانی احداث شد اما در طول سه سال اخیر این رقم به یک‌هزار و 220 واحد با 79 هزار و 300 متر رسید که نسبت به سه سال قبل از آن یک و نیم برابر رشد داشته است.
بسطامی همچنین با اشاره به فعالیت‌های حوزه کانون‌های فرهنگی در سطح استان کردستان ادامه داد: در این راستا در طول سه سال اخیر 10 کانون فرهنگی با 12 هزار و 588 متر مربع زیربنا احداث شد که نسبت به مدت مشابه آن 200 درصد رشد داشته است.
وی میزان فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه حمایت و سلامت بیمه اجتماعی را نیز در طول سه سال اخیر 13 هزار و 390 مورد عنوان کرد و گفت: این رقم در مدت مشابه قبل از آن 6 هزار و 681 مورد بوده است.
وی یادآور شد: تا قبل از سال 1387 در حوزه ایتام 7 هزار و 300 یتیم تحت تکفل این اداره کل بودند که در سه سال اخیر6 هزار و 700 نفر به این آمار اضافه شد.
مدیرکل اسبق کمیته امداد امام خمینی استان  کردستان تصریح کرد: تامین 11 هزار و 645 مورد جهیزیه در س سال اخیر و زمینه آزادسازی 129 محکوم زندانی جزائم غیرعمد با تامین وام از دیگر اقدامات این نهاد مقدس بوده است.
بسطامی توجه به اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد به میزان 9 هزار و 252 طرح با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان و تشکیل صندوق نیازمندان برای کمک به آنها را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط امداد کردستان ذکر کرد.
وی در پایان سخنان خود بیان داشت: باید با نگاه مبتنی بر اسناد بالادستی، سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و هدایت‌های شورای مرکزی و نظامی کارآمد و توانمند که بر گرفته از اندیشه پاک است در مسیر کمک به افراد نیازمند جامعه تلاش کنیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول