اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون شطرنج در رقابت‌های شطرنج دهه فجر تبریز:

حضور در جمع 20 تیم برتر جهان هدف فدراسیون شطرنج است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون شطرنج، از قرار گرفتن در جمع 20 تیم برتر جهان در المپیاد هانی استانبول به عنوان هدف اصلی این فدراسیون یاد کرد.

حضور در جمع 20 تیم برتر جهان هدف فدراسیون شطرنج است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت‌بدنی آذربایجان شرقی، محمدجعفر کامبوزیا در حاشیه بیستمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی دهه فجر در تبریز گفت: توسعه شطرنج همگانی در بین خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های این فدراسیون برای ترویج و رشد این رشته فکری است.

وی گفت: با همگانی کردن این رشته و بردن آن به مهد کودک‌ها، پارک‌ها و میان خانواده‌ها استعدادهای این رشته شناسایی و در رشد شطرنج کشور مثمرثمر واقع خواهد شد.

این مسئول از به‌کارگیری مربی خارجی طراز اول برای هدایت و آموزش شطرنج‌بازان ملی‌پوش خبر داد و افزود: در نظر داریم یک مربی خارجی به صورت دوره‌های سه ماه بر سر تیم‌های ملی قرار گیرد و آخرین دانش روز این رشته را به شطرنج‌بازان ملی‌پوش بیاموزد.

کامبوزیا همچنین از تلاش فدراسیون برای کسب میزبانی مسابقات مختلف بین‌المللی و فراهم کردن زمینه حضور شطرنج‌بازان مطرح در این مسابقات خبر داد.

وی اضافه کرد: تبریز که از رقابت‌های بین‌المللی جام فجر میزبانی می‌کند، این توانایی را دارد تا دیگر مسابقات را نیز به خوبی میزبانی کند و در صورت گرفتن امتیاز میزبانی مسابقات بین‌المللی، تبریز در اولویت خواهد بود.

رئیس فدراسیون شطرنج سطح فنی و کیفی رقابت‌های جام فجر تبریز را خوب برشمرد و متذکر شد: با حضور شطرنج‌بازان خوب از کشورهای مختلف، شطرنج‌بازان ایرانی به چالش کشیده شدند و باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا تعداد بیشتری از شطرنج‌بازان خارجی و مطرح در این رقابت‌ها حضور یابند و ورزشکاران ما نیز خود را محک بزنند.

انتهای پیام/ن۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول