اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ2:

آمریکایی‌ها انشای انگلیس را در اختلاف شیعه و سنی دنبال می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: تمام توطئه‌های انگلیس مقابله با اسلام، اختلاف‌افکنی بین مسلمانان شیعه و سنی است و آمریکایی‌ها با تبعیت از انگلیسی‌ها انشای آنها را دنبال می‌کنند.

آمریکایی‌ها انشای انگلیس را در اختلاف شیعه و سنی دنبال می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری پیش از ظهر امروز در نهمین دوره آموزشی علمی کاربردی و مهارتی فرهنگ بین‌الملل پیرامون وضعیت شیعیان در جهان که در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، اظهار کرد: ممکن است تصورتان از پیروزی مقاومت فلسطین این باشد که آنها سلفی و سنی هستند ولی اندیشه‌های امام خمینی(ره) سبب پیروزی آنها شد.
وی خاطرنشان کرد: جهاد اسلامی و حماس برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) بوده و شهادت و مقاومت برای مکتب امام حسین(ع) است و آنها از این مکتب درس گرفتند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: پیروزی شیعیان در افغانستان، پیروزی مسلمانان در سودان، پیروزی مسلمانان در ترکیه و پیروزی شیعیان در عراق به برکت انقلاب اسلامی بوده و به برکت آن شکل گرفته است.
وی بیان اینکه پیروزی‌ها و انقلاب‌های کنونی برگرفته از انقلاب ایران است، گفت: به گفته تحلیل‌گران آمریکایی اکنون فرهنگ اسلامی، فرهنگ غرب در آمریکا را مورد تهدید قرار داده و به آن حمله کرده تا فرهنگ آن را از بین ببرد.
اختری خاطرنشان کرد: وضعیت شیعه از نظر چالش‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها خاص است و در هیچ دوره‌ای برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی‌هایی علیه مکتب تشیع به معنای کنونی وجود نداشته است.
وی ادامه داد: امروز دشمنی‌ها و تهدیدها در برابر شیعه حساب شده و برنامه‌ریزی شده است و برنامه‌های آنها از 300 سال گذشته آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان داشت: تمام توطئه‌های انگلیس مقابله با اسلام، اختلاف‌افکنی بین مسلمانان و شیعه و سنی است و آمریکایی‌ها با تبعیت از انگلیسی‌ها انشای آنها را دنبال می‌کنند.
وی با اشاره به برخی شرایط در جهان در برابر تشیع گفت: اکنون مجموعه نظامی مسلح به عنوان طالبان، القاعده و مکتب‌های عقیدتی در برابر ما به مبارزه می‌پردازند و با ابزار و وسایل مدرن که در اختیار آنها قرار دارد، به جنگ با مسلمان و شیعیان می‌آیند.
اختری خاطرنشان کرد: عربستانی‌ها مجموعه کتاب‌هایی علیه شیعه توزیع و یک میلیون نسخه کتاب منتشر می‌کنند و میلیاردها و میلیارد خرج می‌کنند ولی امکانات ما محدود و ناچیز است.
وی ادامه داد: قذافی با آنکه از گسترش تبلیغاتی عربستان برخوردار نبود ولی 3 میلیارد دلار در سال تبلیغات خارجی داشت.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته کشور در دو سال اخیر گفت: بودجه‌های فرهنگی در دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و این نکته باید در نظر گرفته شود که نظام اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) باید همه چیزش برای اهل بیت(ع) باشد.
وی به فرصت‌های موجود اشاره کرد و افزود: امروز فرصت‌هایی داریم که در گذشته این فرصت‌ها نبوده؛ امروز تلویزیون‌ها و سایت‌های مختلف در دسترس هستند و برای گفت‌وگو با دنیا مانعی در برابر شما وجود ندارد.
اختری خاطرنشان کرد: امروز نیازی نیست برای تبلیغ به آمریکا بروید و تبلیغ کنید بلکه می‌توانید با امکانات موجود داخل خانه‌های آنها بروید و این فرصت هیچ‌گاه وجود نداشته است.
وی عنوان داشت: اکنون هر گونه امکانات نشر در زمینه حدیث، تفسیر و کلام در دسترس وجود دارد و هر اندازه بتوانیم تولید کنیم در دنیا می‌توانیم عرضه کنیم و وجود حکومت شیعه فرصت بزرگی است که برای ما به وجود آمده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: فاصله فراوانی پیش از انقلاب بین حوزه و دانشگاه وجود داشت و این امر روحانیت را در زاویه قرار داده بود ولی اکنون این فاصله‌ها وجود ندارد و فرصت مناسبی برای روحانیت به وجود آمده است.
وی یادآور شد: هیچ کشوری نیست که در آن شیعیان وجود نداشته باشند و به همین دلیل امروز نیاز به کار و تولید بر اساس نیازمندی‌های جامعه تشیع داریم تا با ورود به این عرصه‌ها، مکتب را حفظ کرده و گسترش دهیم.
اختری عنوان داشت: اکنون تمام کتاب‌های منتشر شده ما از مخاطب مسلمان برخوردار هستند ولی باید برای یک میلیارد نفر در چین که دارای فرهنگ مادی و کمونیستی بوده اسلام را با تدوین کتاب‌های مناسب معرفی و زمینه‌های شناخت خدا، شناخت و نیاز انسان به دین را برای آنها تبیین کنیم تا این مسائل را برای غیر مسلمانان اثبات شود.
انتهای پیام/ر10  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول