اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان خبر داد

ایجاد 300 کانون فرهنگی مساجد گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد گیلان از ایجاد حدود 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان خبر داد.

ایجاد 300 کانون فرهنگی مساجد گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نگاه ویژه ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور به تحولات کیفی در کانون‌های فرهنگی هنری گیلان، اظهار داشت: بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده در کانون‌های فرهنگی هنری گیلان اجرا و محقق شده است.
وی با اشاره به نمای کلی از فعالیت‌های ستاد، افزود: برگزاری جشنواره «شیوه‌های نوین تدریس» که با حضور اساتید دانشگاه‌ها و برجستگان حوزه برگزار شد یکی از برنامه‌های ویژه ستاد در سال جاری بوده است.
پورابراهیم با اشاره به اینکه امسال در دهه کرامت بیش از 450 برنامه فرهنگی در سطح مساجد استان برگزار شده است، خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان، هفته جهانی مساجد و دهه نخست محرم نیز از دیگر فعالیت‌های این کانون‌های فرهنگی هنری در سطح استان بوده است.
وی به همکاری ائمه جماعات شهرستان‌های مختلف در سطح استان با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: در گیلان حدود 300 کانون فرهنگی‌ هنری وجود دارد که تا پایان امسال این تعداد به 422 کانون افزایش پیدا می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه امسال با استفاده از سهمیه تخصصی ویژه شهرهای مرزی تعداد کانون‌های تخصصی گیلان از 17 کانون به 19 کانون افزایش پیدا کرده است، افزود: دو کانون تخصصی در آستارا آغاز به‌ کار کرده است.
وی تصریح کرد: در سطح گیلان 138 باب کتابخانه در مساجد نیز تاسیس شده که در کنار 15 خانه نور در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند.
پور ابراهیم، توجه به اخلاق و عقاید اسلامی را محور اصلی بحث‌های این کانون‌های فرهنگی هنری دانست و ابراز داشت: تدریس قرآن و معرف اسلامی در راس برنامه‌های کانون است.
به گفته وی، تاکنون 600 کلاس در حوزه‌های فرهنگی گیلان برگزار شده است.
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان با اشاره به اجرای طرح دوخت رایگان چادر و مقنعه در برخی مساجد گیلان، اذعان داشت: همزمان با اجرای این طرح به دلیل استقبال گسترده از طرف مردم طرح تمدید و از برگزاری کلاس‌های آموزش برش و دوخت چادر در مساجد نیز نتایج بسیار مطلوبی حاصل شد.
پور ابراهیم، اجرای طرح دوخت و آموزش رایگان چادر در مساجد را از جمله طرح‌های موفق کانون‌های هنری مساجد دانست و افزود: این ابتکار ابتدا در مسجد شفتی واقع در خیابان لاکانی رشت برگزار شد که برای این منظور فضای در نظر گرفته شده برای این طرح مجهز به تجهیزات دوزندگی مانند تعدادی چرخ خیاطی شد.
وی اظهار داشت: این طرح که برای دهه فاطمیه در نظر گرفته شده بود به دلیل استقبال بی‌نظیر و گسترده مردم چند دوره برگزار شد.
این مسئول، در حال حاضر در صدد برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح در مساجد روستایی هستیم.
به گفته وی، افراد خیر در پی انتشار این خبر اقدام به اهدای چادر نیز کردند.
وی، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری علاوه بر انجام کارهای فرهنگی‌ هنری در رشته‌های ورزشی نیز فعالیت دارند، یادآور شد: قایقرانی، ورزش‌های رزمی، فوتسال و آموزش شنا نیز از جمله برنامه‌های ورزشی در این کانون‌ها است.
پورابراهیم با تصریح بر اینکه در بحث اجرای طرح تلاوت نور 500 مسجد در استان این طرح را پس از نماز مغرب و عشا اجرا می‌کنند، متذکر شد: این کانون‌ها تاکنون بیش از 10 دور ختم کلام‌الله مجید همراه با تفسیر و ترجمه برگزار کرده‌اند.
وی، خاطر نشان کرد: تا پایان امسال موظف هستیم 60 درصد از کانون‌های فرهنگی‌ هنری را در مساجد روستایی استان تاسیس کنیم.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول