اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران:

370 کانون فرهنگی مساجد در مازندران فعالیت دارند/ چشم‌انداز 530 کانون تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از فعالیت 370 کانون فرهنگی مساجد در مازندران خبر داد و گفت: تعداد کانون‌ها تا پایان سال به 530 کانون می‌رسد.

370 کانون فرهنگی مساجد در مازندران فعالیت دارند/ چشم‌انداز 530 کانون تا پایان سال
محمد فوقی در حاشیه سفر به آمل و بازدید از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: تعدادی از کانون‌های فرهنگی این شهرستان برنامه‌های خود را برای سال 1391 ارایه نکردند.
وی افزود: برای اعتبارات هر سال کانون‌های مساجد باید برنامه این مراکز مذهبی تا پایان دی ماه به ستاد عالی مساجد ارسال شود تا از آنجا به وزارت ارشاد رفته و با نظارت دولت و مجلس اعتبارات لحاظ شود.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به جذب اعتبارات کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات براساس شاخصه‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شود البته  18 درصد اعتبارات اداره کل ارشاد مازندران در سه بخش قرآنی، فرهنگی و هنری و کانون‌های مساجد تقسیم می‌شود.
وی از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار مازندران برای استفاده در مساجد و کانون‌های فرهنگی شهرستان‌ها خبر داد که در آینده‌ای نزدیک به حساب‌شان واریز می‌شود.
فوقی با اعلام اینکه در مازندران 4 هزار و 105 مسجد وجود دارد که یک سوم آنها دارای امام جماعت هستند، گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه و تا پایان آن 25 درصد مساجد مازندران باید دارای کانون فرهنگی باشند.
وی با تاکید اینکه یک هزار مسجد مازندران از امام جماعت بهره‌مند هستند ولی 3 هزار و 105مسجد دیگر امام جماعت ندارند، تصریح کرد: در برنامه داریم تا پایان سال 90 حدود 13.5 درصد کانون فرهنگی در مساجد تشکیل شود.
فوقی از فعالیت 370 کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران خبر داد و اظهار داشت: تا پایان امسال این تعداد به 530 کانون فرهنگی و هنری ارتقا می‌یابد.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اعلام اینکه 163 کتابخانه مساجد، 120 کتابخانه باز و 19 کانون تخصصی در استان فعال هستند، اذعان داشت: کانون‌های تخصصی استان در بخش‌‌های ولایت، مشاوره، ایثار و شهادت، کتابخانه‌ای، تبلیغات، مهدویت، نماز، آی تی، حجاب و عفاف مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به ایجاد خانه‌های نور و طرح تلاوت قرآن به صورت روزانه اذعان داشت: 19 مرکز خانه نور و فعالیت‌های قرآنی در سطح کودکان و نونهالان، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در زمینه‌های مفاهیم و تفسیر قرآن کریم مشغول تربیت فرزندان قرآنی هستند.
انتهای پیام/ر20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول