اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی خبر داد

احداث کتابخانه در 8 روستای خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های استان خراسان‌جنوبی گفت: تا سال 98 در هشت روستای استان کتابخانه روستایی احداث می‌شود.

احداث کتابخانه در 8 روستای خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد قریب ظهر امروز در جمع اعضای انجمن کتابخانه‌های شهرستان فردوس اظهار داشت: باغستان علیا به ‌عنوان منطقه نمونه گردشگری از جمله روستاهای سطح استان است که کتابخانه روستایی در آن احداث می‌شود.
وی افزود: براساس تفاهمنامه انجام شده با بسیج سازندگی تا پایان سال 98 بیش از هشت روستای بالای یک‌ هزار و 500 نفر از نعمت کتابخانه بهره‌مند می‌شوند.
قریب تصریح کرد: در حال حاضر 30 هزار جلد کتاب غنی و ارزشمند در کتابخانه‌های شهرستان فردوس و اسلامیه موجود است و از 25 هزار عضو فعال کتابخانه‌های سطح استان تعداد 2 هزار و 500 نفر مربوط به کتابخانه فردوس است.
مدیرکل امور کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی یادآور شد:‌ شهرستان فردوس از نظر تشکیل جلسات انجمن کتابخانه و کیفیت جلسات، رتبه نخست در سطح استان را دارد و مصوبات این جلسات همواره اجرایی شده است.
قریب افزود: امروز به جای اینکه دغدغه ما جذب کتاب‌خوان باشد امور جزئی و پیش پا افتاده‌ای نظیر تامین آب، برق، گاز و فضای مناسب مطالعاتی مشکل اصلی ما است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم دانشمندان هسته‌ای و افراد اندیشمندی را تربیت کنیم باید از کتاب و کتاب‌خوانی آغاز کنیم.
مدیرکل امور کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی به تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: با تشکیل این انجمن بخشی از مشکلات کتابخانه‌ها مرتفع می‌شود.
قریب هم‌چنین به سند نهضت مطالعه مفید اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ مطالعه انجام می‌شود و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌ها نیز عضو این کمیته هستند.
وی، پیشنهاد داد که به منظور برخورداری جوانان شهرستان فردوس از فضای مناسب مطالعاتی، در مجاورت مسکن مهر و در کنار مسجد، کتابخانه احداث شود که در این صورت اعتبار لازم نیز از سوی اداره‌کل امور کتابخانه‌ها تامین می‌شود.
رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان فردوس نیز گفت: کتابخانه‌های شهرستان فردوس در شأن مردم و پیشینه فرهنگی این شهرستان نیست.
عباس اقبال افزود: در بسیاری از شهرها از نبود کتاب‌خوان گله‌مند هستیم اما در شهرستان فردوس کتاب‌خوان زیاد ولی فضای مطالعه بسیارکم است.
وی تصریح کرد: ایجاد کتابخانه در شهرستان‌ها باید متناسب با افزایش جمعیت باشد و از طرفی روز به روز بر تعداد دانشجویان شهرستان فردوس افزوده می‌شود که این قشر نیاز به برخورداری از فضای مطالعاتی مناسب هستند.
رئیس انجمن کتابخانه‌های فردوس یادآور شد: با افزایش فضاهای مطالعاتی، جوانان کشور چرخ نیلوفری را به زیر می‌آورند و روز به روز به پیشرفت‌های علمی چشمگیری دست می‌یابند.
در این جلسه مشکلات کتابخانه‌های فردوس و اسلامیه و کمبود فضای مطالعاتی در سطح شهرستان فردوس توسط اعضا و رئیس اداره امور کتابخانه‌های شهرستان فردوس مطرح شد.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول