اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حیدری‌پور:

دهکده‌های سلامت توسط ژاپنی‌ها در قشم احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با سفیر کشور ژاپن در ایران، از مذاکرات در خصوص راه‌اندازی دهکده‌های سلامت توسط ژاپنی‌ها در این جزیره خبر داد.

دهکده‌های سلامت توسط ژاپنی‌ها در قشم احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، اسفندیار حیدری‌پور ساعتی پیش در این دیدار اظهار داشت: قابلیت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری کشورمان را می‌توان در مقیاسی کوچک‌تر در جزیره قشم مشاهده کرد و این فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود.
وی افزود: سرمایه‌گذاران ژاپنی می‌توانند در حوزه های اکوتوریسم، نفت و گاز، IT و تجارت و نیز  فعالیت‌های گردشگری سلامت با استفاده از امکانات و تسهیلات ویژه منطقه آزاد قشم در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دعوت از شرکت‌های فعال ژاپنی برای حضور و بازدید از ظرفیت‌های منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با احداث پل خلیج‌فارس و اتصال قشم به سرزمین اصلی از طریق ریل راه‌آهن و مسیر جاده‌ای، تحولی عظیم در اقتصاد، صنعت و گردشگری این منطقه ایجاد خواهد شد که حضور فعال‌تر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بخشی از این تحول است.
وی مهم‌ترین اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم را جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دانست و بیان کرد: این سازمان آمادگی دارد برای توسعه روابط اقتصادی با فعالان و سرمایه‌گذاران ژاپنی، تفاهمنامه همکاری امضا و اجرا کند.
حیدری‌پور گفت: جاذبه‌های گردشگری و اکوتوریسم قشم نیز با توجه به وجود تنها ژئوپارک ایران و خاورمیانه در این جزیره، بهترین فرصت برای جذب گردشگران ژاپنی به شمار می‌رود.
سفیر کشور ژاپن در ایران نیز در این دیدار گفت: ژاپن آماده توسعه روابط و همکاری با منطقه آزاد قشم در زمینه توریسم، تبادلات دانشگاهی و فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی است.
کین‌ایچی‌کومانو افزود: سرمایه‌گذاران و گردشگران ژاپنی با مشکل ویزا مواجه هستند اما با توجه به قوانین خاص منطقه آزاد قشم و پذیرش بدون ویزای آنان، این فرصت می‌تواند زمینه حضور بیشتر سرمایه‌گذاران و گردشگران در این منطقه را به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: طی مدت کوتاه اقامتم در جزیره قشم، جذب نقاط گردشگری و جاذبه‌های این منطقه شدم و وظیفه خود می‌دانم این ظرفیت‌ها را به سرمایه‌گذاران و گردشگران ژاپنی منتقل کنم.
سفیر ژاپن در دیدار یک‌روزه خود از جزیره قشم از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد این منطقه بازدید کرد.
انتهای پیام/ آ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول