اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی:

استاندارد حلقه اتصال دانش و محصولات کیفی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی گفت: استاندارد حلقه اتصال بین دانش تولید شده توسط متولیان تولید علم و محصولات ارائه شده با کیفیت مطلوب است.

استاندارد حلقه اتصال دانش و محصولات کیفی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، منصور جلایر عصر امروز در همایش پیشگیری از قاچاق کالا و ارتقای کیفیت و مصرف کالای ایرانی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای داخلی ایرانی و نظارت عالی و حاکمیتی بر رعایت استانداردها در پیشگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت به بازار موثر است.
وی با تاکید بر رعایت استاندارد و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به بازار افزود: تجارت سالم و مطمئن با استفاده از کالای استاندارد و با کیفیت امکان‌پذیر است و باید واردات از مبادی رسمی باشد تا کالاهای قاچاق و غیرکیفی به بازار ورود پیدا نکنند.
جلایر با بیان اینکه قاچاق کالاها به تولید داخل ضربه‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند، گفت: در زمان حاضر مصنوعات طلا با کیفیت بسیار پایین و به صورت قاچاق وارد کشور شده و یا ساخته می‌شوند که این امر سبب رکود بازار طلا شده و کشور را با مشکل اقتصادی جدی مواجه می‌کند که در این راستا باید متخلفان را شناسایی و با آنها برخورد جدی شود.
این مسئول با بیان اینکه 90 درصد واحدهای صنفی استان در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: در این زمینه در استان موارد چشمگیر از این موارد مشاهده نشده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی نیز در ادامه این همایش مولفه‌های موثر در امر قاچاق را مورد اشاره قرار داد و گفت: تفاوت قیمت بین کالاهای داخلی و خارجی، تنوع محصولات خارجی، بسته‌بندی‌ها، تبلیغات، تحریم‌های اقتصادی و وضعیت جغرافیایی کشور و استان از جمله عوامل در امر قاچاق است.
حسین پاشایی ادامه داد: امر قاچاق موجب رکود اقتصادی، کاهش درآمدهای گمرکی، کاهش تولیدات داخلی، منحرف شدن سرمایه‌گذاری‌های داخلی و افزایش تقاضا برای ارز و افزایش تورم در کشور می‌شود. 
در این همایش راهکارهای پیشگیری از قاچاق و عوارض ناشی از آن مورد بحث و بررسی مسئولان قرار گرفت.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول