اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از کاهش تولیدات دامی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: خشکسالی‌های اخیر از نظر کمیت باعث کاهش تولید علوفه و افزایش فشار بر مراتع استان شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از کاهش تولیدات دامی به ویژه گوشت قرمز در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از کاهش تولیدات دامی
به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، غفور عبداللهی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان عجب‌شیر از ارائه و پرداخت تسهیلات بیش از 500 میلیون ریالی برای طرح‌های توجیه دار دام و طیور و آبزیان در استان خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات برای بازپرداخت دو ساله با 10درصد کارمزد و برای بازپرداخت‌های بیش از دو سال با کارمزد 13درصد محاسبه می شود.
وی با بیان اینکه صاحبان این طرح‌ها برای ارائه طرح‌های توجیه‌دار خود می‌توانند در بخش‌های دام و طیور و آبزیان به مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند، افزود: در اجرای طرح‌های دام و طیور و آبزیان بسته به وسعت و بزرگی طرح‌ها، تسهیلات پرداخت می‌شود که معمولاً80 درصد هزینه طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی و 20درصد بقیه نیز به صورت آورده شخصی تامین می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، با بیان اینکه برای مقابله با تبعات خشکسالی سال‌های اخیر در استان سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان بر پیشگیری از افزایش کمی دام سبک و افزایش جمعیت دام سنگین شکل گرفته است، گفت: خشکسالی‌های اخیر از نظر کمیت باعث کاهش تولید علوفه و افزایش فشار بر مراتع استان شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از کاهش تولیدات دامی به ویژه گوشت قرمز در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه احتیاجات غالب دام سبک استان که منبع اصلی تولید گوشت قرمز محسوب می‌شود از مراتع تأمین می‌شود، افزود: باید بگوییم کاهش علوفه در مراتع استان اثر مستقیم بر تولیدات دام‌های سبک استان خواهد گذاشت.
عبداللهی بر تغییر روش‌های پرورش دام از سیستم سنتی به نیمه صنعتی و صنعتی تاکید کرد و افزود: ترویج آمیخته‌گری، به نژادی، جایگزینی جمعیت گاو بومی که تولید پایینی دارند با گاوهای دو رگه و اصیل که از تولید قابل قبولی برخوردارند و نیز تشویق سرمایه‌گذاران به احداث واحدهای دامداری صنعتی بزرگ در همین راستا تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه نهاده‌های یارانه‌دار شامل جو، ذرت، کنجاله، سویا، کنسانتره دامی، سبوس گندم، سویا و همچنین مکمل دامی بین دامداران استان توزیع شده است، ادامه داد: خرید تضمینی دام مازاد دامداران، برنامه‌ریزی برای توسعه کشت نباتات علوفه ای با شیوه‌های نوین آبیاری، ذخیره‌سازی موثر مواد غذایی در فصول فراوانی محصولات زراعی، اختصاص تسهیلات کم بهره برای جبران خسارات وارده به دامداران و تغییر نگرش‌ها برای حمایت از تولید داخلی و مخالفت با واردات مواد پروتئینی از جمله سیاست‌هایی هستند که به موازات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول