اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت دامپزشکی کرمان:

کرمان 3.9 میلیون رأس جمعیت دامی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: جمعیت دامی استان کرمان به بیش از 3 میلیون و 900 هزار رأس شامل دام‌های سبک و سنگین و ... می‌رسد.

کرمان 3.9 میلیون رأس جمعیت دامی دارد
مینا قاضی‌زاده امروز در حاشیه همایش مدیران کل دامپزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت داشت: جمعیت دامی استان کرمان به بیش از 3 میلیون و 900 هزار رأس شامل دام‌های سبک و سنگین و ... می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت دامی استان کرمان شامل 3 میلیون و 703 هزار و 783 رأس دام سبک، 173 هزار و 27 رأس دام سنگین، 3 هزار و 719 رأس اسب، 11 هزار و 342 نفر شتر است.
قاضی‌زاده افزود: 7 میلیون متر مربع سمپاشی اماکن دامی، 8 میلیون و 450 هزار نوبت رأس واکسیناسیون دام سنگین و سبک و 4 هزار مورد بازدید و مراقبت از واحدهای دامی در استان کرمان طی سال جاری صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در استان کرمان میزان جوجه‌ریزی سالانه 15 تا 20 میلیون قطعه در 960 مزرعه، طیور بومی به میزان 972 هزار قطعه، شترمرغ پرورشی 2 هزار و 819 رأس در 28 مزرعه و کلنی زنبور عسل به تعداد 73 هزار در 650 زنبورستان وجود دارد.
قاضی‌زاده با اشاره به بیش از 512 هزار تن پرورش آبزیان در استان کرمان بیان داشت: پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک در سال جاری به میزان 504 هزار قطعه در 20 مزرعه، نوبت بازدید، پایش و مراقبت از مراکز پرورش طیور 6 هزار مورد، نمونه‌برداری از طیور 6 هزار و 500 مورد، مایه‌کوبی علیه بیماری‌های طیور به میزان 80 هزار نوبت قطعه انجام شده است.
وی به وجود 11 کشتارگاه طیور، 21 کشتارگاه دام و 9 کارگاه قطعه و بسته‌بندی در استان کرمان  اشاره کرد و گفت: 26 کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان، 29 مرکز جمع‌آوری شیر، 15 کارگاه فرآوری و 15 کارخانه شیر پاستوریزه در استان کرمان فعال است.
قاضی‌زاده تصریح کرد: تعداد 3 هزار و 850 مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کرمان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به کشتار 9 میلیون قطعه طیور و 400 هزار رأس دام در استان کرمان افزود: 90 تن ضبط طیور و دام در کشتارگاه‌ها، 55 تن فرآورده ضبط شده و 145 تن ضبط فرآورده‌های خام دامی در 100 هزار مورد بازدید صورت گرفته است.
قاضی‌زاده به 9 هزار بازدید کارشناسی قرنطینه‌ای اشاره کرد و ابراز داشت: طی سال جاری تعداد 9 هزار گواهی حمل در استان کرمان صادر شده و تعداد دام خروجی از استان 4 هزار رأس، دام ورودی به استان 100 هزار  رأس ،دام مکشوفه غیر مجاز یک‌هزار و 500 رأس و دام مکشوفه خارجی 650 رأس در استان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد آزمایشگاه مرجع و مـــرکز تشخیص دامپزشکی جنــــــوب‌شرق بــــــه عنوان آزمایشگاه استانی تب برفکی با همـــــکاری آزمایشگاه رفرانس فرانسه، پروژه آزمایشگاه مجهز و پیشرفته سم‌شناسی دامپزشکی است، راه‌اندازی درمانگاه مرجع دامپزشکی، اختصاص چهار مورد از مصوبات دور دوم سفر دولت، اجرای موفق طرح پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش و افزایش کارکنان در قالب نیروهای طرح تامین نیروی انسانی از جمله موفقیت‌های دامپزشکی استان کرمان در سال جاری است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: پراکندگی مناطق و سنتی بودن پروش در اکثر واحدهای اپیدمیولوژیک، تردد دام غیرمجاز و مشکلات انتقال بیماری‌های نوپدید و بازپدید، بارش نامناسب زمانی و مکانی نزولات جوی و کویری بودن استان و بروز خشکسالی‌های متوالی، زلزله‌خیز بودن مناطقی از استان، کمبود اعتبار، امکانات، خودرو و نیروی انسانی متناسب با وظایف تعریف شده و استمرار مسمومیت با مس در دام‌های منطقه خاتون‌آباد شهرستان شهربابک از جمله مشکلات موجود در استان کرمان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول