اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجرای نمایش "دشت بلوط و بنفشه" از کردستان در جشنواره فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: نمایش دشت بلوط و بنفشه سرزمین فرهنگ و هنر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

اجرای نمایش "دشت بلوط و بنفشه" از کردستان در جشنواره فجر
قباد میمنت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: نمایش آیینی سنتی "دشت بلوط و بنفشه" به نویسندگی بهار لطافتیان و کارگردانی فریدون احمدی در بخش آیینی سنتی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.
وی با اشاره به موضوع این نمایش افزود: این نمایش به آیین‌های سنتی استان کردستان می‌پردازد که قبلا توانسته در جشنواره تئاتر آیینی و سنتی و بخش جنبی ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با استقبال چشمگیر مشتاقان تئاتر روبه‌رو شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان از پذیرش دو نمایش برگزیده نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر شهروند با عناوین خاطرات ترک‌خورده زندگی و حیات خلوت به بخش مهمان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد و بیان کرد: با حذف شدن بخش جشنواره در جشنواره‌های تئاتر فجر، این دو نمایش با تایید بازبینی آثار در بخش مهمان این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت.
میمنت‌آبادی با اشاره به ظرفیت بالای تئاتر کردستان تصریح کرد: یکی از هنرهای موثر در جامعه که می‌تواند نقش موثری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی ایفا کند، هنر مردمی تئاتر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز نگاه زیباشناسانه هنرمند تئاتر از روزنه فطرت پاک انسان به جهان پیرامون و جریان زندگی تابانده شود و هنرمندان خلاق و مستعد، نیازهای متعالی بشر را به همراه نیاز زمان در افق نگاه شکافنده خود قرار دهند، می‌توانند بهترین آثار را خلق کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول