اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

سینما بهترین ابزار برای انتقال پیام به دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با تبیین اهمیت انتقال اصولی پیام به دانش‌آموزان، فیلم و سینما را بهترین ابزار برای این امر عنوان کرد.

سینما بهترین ابزار برای انتقال پیام به دانش‌آموزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، محمد دادی در آیین طرح سینما مدرسه در تبریز اظهار کرد: معلم، دانش‌آموز، محتوا و رسانه در این فرایند نقش‌آفرین هستند و ضرورت دارد از بهترین وسیله برای رساندن این پیام از گیرنده به فرستنده استفاده شود.
وی افزود: اگر فیلم و سینما به درستی مورد استفاده قرار گیرند، انتقال پیام با اختلال مواجه نمی‌شود.
دادی، با بیان شرایط حساس کنونی و استفاده قوی دشمنان از این ابزار خاطرنشان کرد: هدف معاندان وارونه جلوه دادن حقایق و تحریک مردم دنیا علیه مسلمانان است.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی لازم است هنرمندان کشورمان با ساخت فیلم‌های ارزشی و قرار دادن آنها در معرض تماشای عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان در خنثی شدن این توطئه‌ها ایفای نقش کنند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، پرهیز از شتابزدگی، اجتناب از استفاده نادرست از عنصر تخیل، رعایت اخلاق، ساخت مضامین امیدوارکننده و نشاط‌آور، دوری از آمیخته شدن آثار تولید شده به خرافات و مخاطب‌شناسی را از مهم‌ترین راه برای رفع آسیب‌های احتمالی ساخت فیلم بیان کرد.
دادی اظهار امیدواری کرد، هنرمندان این حوزه از هنر موارد ذکر شده را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با تمجید از طراحان و مجریان طرح کشوری سینما مدرسه، اجرای موفقیت‌آمیز این طرح را متضمن افتخارآفرینی دانش‌آموزان کشور به‌عنوان احیاکنندگان تمدن درخشان اسلامی ایرانی دانست.
اسماعیل دخیلی همچنین نسبت به مشارکت فعال اداره کل آموزش و پرورش استان در برگزاری شایسته طرح مزبور اعلام آمادگی کرد.
طرح سینما مدرسه از پنجم بهمن‌ماه سال ‌جاری با رویکرد بهبود مهندسی رفتارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم اجرا می‌شود و در اجرای آن، فیلم‌های مناسب داخلی و خارجی در اوقات کم مخاطب سینماها برای دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و ابتدایی اکران می‌شود.
اجرای این طرح در آذربایجان‌شرقی از سه سالن سینماهای تبریز آغاز می‌شود و در مرحله دوم، در سایر شهرهای این استان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول