اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

برخی در دولت ‌اصلاحات اعتقادی به واژه دفاع مقدس نداشتند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: برخی افراد در دوره اصلاحات اعتقادی به واژه دفاع مقدس نداشتند و معتقد به واژه جنگ تحمیلی بودند.

برخی در دولت ‌اصلاحات اعتقادی به واژه دفاع مقدس نداشتند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن مؤمنی‌شریف ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «پایی که جا ماند» اثر سید ناصر حسینی‌پور آزاده و جانباز کهگیلویه و بویراحمدی که در صدا و سیمای مرکز این استان برگزار شد، اظهار کرد: اکنون وظیفه سنگینی در قبال شهدا و فداکاری‌های آن‌ها بر‌عهده داریم.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان داشت: مسئولیت ما این است که باید فداکاری و ایثارگری آن‌ها را بدون کم و زیاد به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

این مسئول ارشد فرهنگی کشور ادامه داد: امروز نیز این ملت با همان روحیه در مقابل تهدیدات دشمنان ایستادگی کرده و در راه آرمان‌های شهدا محکم و استوار ایستاده‌ است.

مؤمنی شریف افزود: این فرهنگ را مدیون فرهنگ و حماسه عاشورا هستیم و تا هنگامی که فرهنگ عاشورا نزد این ملت زنده است هیچ تهدیدی در مقابل اراده ملت کارگر نخواهد بود.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان داشت: هویت جدید خود را مدیون تفکر عاشورا هستیم و در عوض انقلاب ما نیز تعریف جدید و دوباره‌ای از عاشورا داشت.

مؤمنی شریف ادامه داد: انقلاب ما از عاشورا رمزگشایی کرد و امروزه این فرهنگ در همه جای دنیا و برای همه فراز و نشیب‌های کنونی جهان به عنوان نسخه شفابخش و الگویی تاثیرگزار است.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور به ارزش آثار فرهنگی ارزشمند دفاع مقدس که توسط ایثارگران تدوین شده و برکات آن در فضای کنونی جامعه اشاره کرد و گفت: کتاب پایی که جا ماند به عنوان شاهدی صادق می‌تواند نسل امروز ما را با واقعیات جنگ و خدمات و زحمات نسل ایثارگر آن دوران بیشتر آشنا کند.

مؤمنی گفت: در این کتاب و امثال آن استفاده‌ای که از فرهنگ عاشورا می‌بریم مشهود است و اگر این آثار نباشد چه بسا اتفاقاتی که در عاشورا رخ داده را به خوبی نمی‌فهمیدیم و احساس نمی‌کردیم.

وی با بیان این‌که در تاریخ انقلاب ما هستند کسانی که قصد داشته‌اند از چهره دفاع مقدس تقدس‌زدایی کنند، تصریح کرد: در دوره اصلاحات کسی که مسئولیتی در گفت‌وگوی تمدن‌ها داشت و به قول خود تاریخ نیز خوانده بود در قیاسی مسئله‌دار اعتقاد داشت که جنگ ما به علت این‌که شیعه با شیعه می‌جنگد دفاع مقدس نیست.

این مسئول امور فرهنگی کشور یادآور شد: چنان افرادی در آن دوره اعتقاد داشتند که می‌توان واژه جنگ تحمیلی را به مناقشه ما و عراق لقب داد ولی دفاع مقدس واژه‌ای مناسب برای این جنگ نیست.

مؤمنی مردم ایران اسلامی را ولایتمدار دانست و گفت: مردم خط و جهت را از رهبری می‌گیرند و به یاوه‌گویی افراد و گرو‌ه‌ها توجهی ندارند.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول