اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

4 دهیاری فومن راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی فومن گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر، چهار دهیاری در بخش مرکزی فومن راه‌اندازی می‌شود.

4 دهیاری فومن راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمدمهدی نیازمند در حاشیه بازدید از دهیاری‌های این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بخش مرکزی فومن دارای 73 دهیاری و چهار دهستان است.
وی با بیان اینکه چهار دهیاری جدید نیز در شرف راه‌اندازی است، افزود: روستاهای گران، خداشهر، مخسر و کاس‌احمدان همزمان با دهه فجر صاحب دهیاری می‌شوند.
بخشدار مرکزی فومن، دهیار را مهم‌ترین فرد در اجرای طرح هادی روستایی عنوان کرد و بیان داشت: تفاوت روستای امروز با دیروز همکاری همه‌جانبه مردم با یک مجری از جنس خودشان به نام دهیار است که توسط شوراهای اسلامی انتخاب می‌شود.
وی، اجرای تمام مصوبات شورای اسلامی روستا، اعلام فرامین و قوانین دولتی، همکاری با نیروهای انتظامی، سازمان ثبت احوال، مسئولان حفظ و نگهداری منابع و دیگر نهادها و سازمان‌های دولتی و ایجاد تسهیلات لازم برای ایفای وظایف آنها را از جمله وظایف دهیاران عنوان کرد. 
نیازمند، با بیان اینکه دهیاران نمایندگان اجرایی دولت و منتخب شورای اسلامی مردمی هستند، افزود: مراقبت از تاسیسات عمومی و عمرانی و اموال و دارایی‌های روستا و مراقبت در اجرای مقررات بهداشتی و تأمین بهداشت از جمله وظایف دهیاران است.
وی، توسعه پایدار روستایی را یکی از اهداف اساسی سیاست‌گذاری‌ها برای خدمت بیشتر به مردم دانست.
این مسئول، وظیفه و رسالت شوراهای اسلامی را نیز بزرگ خواند و افزود: اعضای شوراها و دهیاران به ‌عنوان متولیان اصلی روستاها باید در ایجاد وحدت و همدلی در سطح روستا تاثیرگذار باشند و مردم را در انجام پروژه‌های عمرانی، ساخت و سازهای مسکونی و غیرمسکونی مشارکت دهند و تعامل خوبی با فرمانداری، بخشداری و بنیاد مسکن برای برطرف کردن مشکلات مردم روستا داشته باشند. 
وی، تصریح کرد: برای اینکه دهیاران در روستاها بتوانند مدیریت کنند و مشکلات و موانع را برای خدمت به مردم از سر راه بردارند باید به علم روز مدیریت آشنا شوند.
استاد دانشگاه‌های گیلان، با بیان اینکه هماهنگی و همکاری بخشداری، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای فومن سبب اقدام‌های مثبت بسیاری شده ‌است، خاطر نشان کرد: با این همکاری توانستیم بخش زیادی از زیرساخت‌های روستاها از جمله تعریض خیابان‌ها و جدول‌سازی معابر را با کمترین هزینه اجرایی کنیم. 
وی، با بیان اینکه اجرای طرح‌های روستایی، استحکام‌سازی ساخت و سازها و بازسازی و نوسازی بافت‌های قدیمی روستاها از اقدامات شایسته دولت محسوب می‌شود، گفت: دولت با اجرای این طرح در واقع علاوه بر ایمن‌ساختن مکان‌ زندگی روستائیان در برابر حوادث و بلایای طبیعی، زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را نیز فراهم آورده است.
نیازمند، یکی از کارهای مهم دهیاران را جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها عنوان و اضافه کرد: دهیاران اجازه ندهند ساخت و سازهای غیرمجاز در طرح‌های هادی و محدوده روستاها بدون پروانه و رعایت کاملا اصول مهندسی ساخته شود. 
وی، با اشاره به نقش مهم دهیاران در ارتقای سطح آگاهی مردم روستا تصریح کرد: دهیاران در روستاها به عنوان نماینده دولت و فرمانداری مشغول به خدمت هستند از این رو باید در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور به وظیفه شرعی و سیاسی خود در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن به مردم تلاش کنند.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول