اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

رونق گردشگری زمستان نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ رونق گردشگری در فصل سرد سال به ویژه زمستان به تقویت زیرساخت‌هایی نیاز دارد که گاه از تامین آن در گذشته غفلت کرده‌ایم.

رونق گردشگری زمستان نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست
 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه گردشگری شهرستان خلخال اظهار داشت: در حالت کلی کشورمان ایران در فصول گرم سال نظیر تابستان و ایام نوروز پذیرای میلیون‌ها گردشگر است که استان اردبیل نیز از این امر مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه این خطه با داشتن جاذبه‌ها و قابلیت‌های فراوان گردشگری، طبیعی، تاریخی، وجود آب‌های گرم و مواهب خدادادی سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر است، افزود: در تمام دنیا گردشگری فصل زمستان با تابستان و ایام بهار متفاوت است و دلیل آن نیز عمدتاً فراغ بال بیشتر خانواده‌ها و تعطیلات مدارس و مراکز آموزشی در فصل تابستان است که سبب شده گردشگری در زمستان از رونق بیفتد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام اینکه در تمام دنیا صنعت گردشگری در نیمه اول سال از رونق و آب و تاب خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر برای رونق‌بخشی به گردشگری زمستان و جذب توریسم خارجی همچنان با استقبال کم گردشگران در ایام سرد سال مواجه هستیم که این امر می‌طلبد تا زیرساخت‌ها تقویت شده و سایت‌های گردشگری متنوع راه‌اندازی شود.
این مسئول یکی از این اسباب مورد نیاز را تقویت حمل و نقل و ایمنی تردد‌ها اعلام کرد و افزود: ما اگر بتوانیم برخی از مشکلات را در این ارتباط رفع کنیم به یقین گردشگری ایام سرد سال نیز رونق پیدا می‌کند.
 
10 برابر دولت‌های گذشته در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ندایی با بیان اینکه در حوزه گردشگری 10 برابر دولت‌های گذشته در دولت نهم و دهم سرمایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری‌ها با هدف تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز بخش گردشگری است که ماموریت آن اغلب فرابخشی است.
وی با اشاره به ثمرات خوب راه‌اندازی راه اردبیل- سرچم در افزایش ورود گردشگر به استان اردبیل تصریح کرد: تامین زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری، افتتاح مجتمع‌های آب‌درمانی جدید، تله‌کابین فندقلو و افتتاح چندین طرح گردشگری در آینده نزدیک در مشگین‌شهر به تقویت روز افزون این حوزه کمک خواهد کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از سه برابر شدن ظرفیت ثبت آثار تاریخی استان اردبیل در زمره آثار ملی و جهانی در چهار سال اخیر خبر داد و یادآور شد: در کنار تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری در تقویت آثار تاریخی، هنری، صنایع دستی و بخش‌های دیگر فعالیتی مستمر انجام شده به گونه‌ای که این حرکت‌ها همچنان به جد دنبال می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول