اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از اساتید، مسئولان استانی،

کتاب "آفرین بر جان بابا" در کانون پرورشی لرستان نقد شد

خبرگزاری فارس: کتاب "آفرین بر جان بابا" اثر ارزشمند محمد گودرزی‌دهریزی با موضوع دفاع مقدس با حضور جمعی از اساتید، مسئولان استانی، نویسندگان و مربیان کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان لرستان در نشست ادبی نقد حضوری کتاب، نقد شد.

کتاب "آفرین بر جان بابا" در کانون پرورشی لرستان نقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری لرستان، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در این نشست ادبی در خرم‌آباد گفت: کار برای کودکان و نوجوانان هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری کلان است.

ناصر فرید گفت: یکی از مواردی که کودکان و نوجوانان باید نسبت به آن آگاه شوند تاریخ و اصالت کشور عزیزمان  ایران است.

وی اظهار داشت: کودکان باید بدانند کسانی بوده‌اند که حاضر شده‌اند در راه حفظ اعتقادات و تمامیت ارضی کشورمان جان عزیز خود را فدا کنند.

فرید گفت: باید کارهایی که در زمینه دفاع مقدس انجام می‌شود مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا هر چه بیشتر سطح کیفی آن بالا رفته و برای این نسل جذاب‌تر شود.

در ادامه معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: نقد، جداسازی و پالایش سره از ناسره و تقویت قوه تشخیص و نگاه زیباشناختی و نقادانه در کودکان و نوجوانان است.

ایرج رحمتی گفت: جای بسی خرسندی است که یکی از اهداف کانون در بخش آفرینش‌های ادبی، تربیت و پرورش نگاه نقادانه و قوت بخشیدن به این مقوله در کودکان و نوجوانان است، چرا که بر این باوریم که زمانی می‌توان به افق‌های دوردست راه یافت که نگاهی تحلیلی و نقادانه به دور از هر گونه غرض یا سلیقه شخصی به صورت فنی و علمی به آثار داشت.

وی افزود: امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان شرایط خوبی فراهم شد و جلسات مکرر نقد حضوری کتاب با حضور شاعران و نویسندگان مطرح کودک و نوجوان کشور برگزار می‌شود.

گودرزی‌دهریزی با اشاره به اینکه ارزش کشف زیبایی کمتر از خلق زیبایی نیست، گفت: یک منتقد خوب می‌تواند با بررسی یک اثر، کشف‌هایی را به دست آورد که هرگز به ذهن پدیدآورنده اثر نرسیده است.

وی ضمن مهم برشمردن خلاقیت به عنوان یک عنصر مهم در ارائه یک اثر، افزود: وقتی ذهن شاعر و نویسنده به خلاقیت روی می‌آورد، خود به خود ساختار کاری او به صورت آگاهانه و ناخودآگاه، آن اثر را پدید می‌آورد، پس کار یک منتقد خوب گاهی با ارزش‌تر از یک مولف است.

در این آیین تعداد 55 اثر به دبیرخانه نشست ارسال شد که پس از داوری توسط هیئت داوران، تعداد 10 اثر انتخاب که در این روز توسط نویسنده اثر قرائت شد.

این مراسم با اهدا جوایز به برگزیدگان و تجلیل از محمد گودرزی‌دهریزی به پایان رسید.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول