اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بی‏توجهی به شهری که نمونه گردشگری است

بایزید و خرقانی 30 سال در غفلت/ گردشگری بسطام نیازمند توجه است

خبرگزاری فارس: بسطام در حالی شهر نمونه گردشگری محسوب می‏شود که به گفته مسئولان استان سمنان، در 30 سال گذشته کار چندانی برای معرفی و مرمت بناهای بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی صورت نگرفته است.

بایزید و خرقانی 30 سال در غفلت/ گردشگری بسطام نیازمند توجه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ظهر امروز در نشستی با حضور استاندار سمنان اظهار کرد: 30 سال است که در شهر بسطام به منظور معرفی بهتر مشاهیر و مفاخر بزرگ این منطقه کاری صورت نگرفته است.
حمید یزدانی تصریح کرد: به همین منظور، بخشی از اعتبارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان که از سوی تهران اختصاص یافته بود، به شهر بسطام تعلق گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان هم‌چنین در پاسخ به گلایه‏های فرماندار شاهرود مبنی بر تامین نشدن اعتبارات تعهد شده از سوی میراث فرهنگی برای اجرای طرح مرمت بازار شاهرود گفت: پرداختن به بازار شاهرود در ابتدا در دستور کار این اداره‌کل قرار نداشت.
یزدانی اضافه کرد: وضع گذشته بازار شاهرود برای مردم بسیار خطرناک بود و خطر جانی را در آن پیش‏بینی کرده بودیم، به همین خاطر و بنا به دستور استاندار سمنان، برای مرمت آن اقدام شد.
وی با تاکید بر اینکه قرار شده بود تا بازاری‏ها و شهرداری شاهرود نیز سهم خود را در راستای اجرای این طرح اجرایی سازند، گفت: مرمت بازار شاهرود با 165 میلیون تومانی که اختصاص داده شده است، نیز به پایان نخواهد رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر اینکه این اداره‌کل در راستای اجرای این طرح سقف تعهداتش را عملیاتی می‏سازد، بیان کرد: مردم و مسئولان این شهرستان نیز باید در راستای اجرای این طرح همراهی کنند.
به گزارش فارس: بازار تاریخی شاهرود با قدمت 150 ساله در سال 1378 به شماره 2285 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و شامل بیش از 260 باب مغازه است.
این بنای تاریخی علاوه بر راسته اصلی، دارای چندین کاروانسرا، حمام، آب انبار و مدرسه است.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول