اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی:

5 هزار واحد صنعتی در خراسان‌رضوی وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: 5 هزار و 600 واحد صنعتی در خراسان‌رضوی وجود دارد.

5 هزار واحد صنعتی در خراسان‌رضوی وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علی سلیمانی در بازدید استاندار نجف از شهرک صنعتی طوس مشهد اظهار داشت: 90 درصد از این واحدها به دلیلی اشتغال‌زایی برای کمتر از 50 نفر، جزو صنایع کوچک محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه میزان اشتغال در بخش صنعت استان 157 هزار نفر است، اضافه کرد: صنایع کوچک 41 درصد اشتغال و 28 درصد سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان‌رضوی را به خود اختصاص داده است.
سلیمانی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی، تورهای صنعتی داخلی و خارجی برای صنعتگران، ارائه خدمات مشاوره‌ای و طراحی خوشه‌های صنعتی آمادگی همکاری با استان نجف را دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی‌ خراسان‌رضوی در مورد مزایای اقتصادی احداث این شهرک‌ها گفت: در کنار هم بودن واحدهای صنعتی که دارای فرصت‌ها و تهدیدهای یکسان هستند، علاوه بر فراهم شدن امکان ارائه خدمات یکپارچه دولتی، تسهیل در مدیریت شهری و زیست محیطی و هم‌افزایی این واحدها را به همراه دارد.
عدنان الزرفی استاندار نجف نیز در این دیدار با اشاره به برداشته شدن گام‌های جدید برای ایجاد صنایع کوچک در عراق، سرمایه‌گذاری در این حوزه را از اولویت‌های اقتصادی کشورش عنوان کرد و افزود: بازدید هیئت ایرانی از نجف‌اشرف و بررسی شرایط و زیرساخت‌‌های این استان از نزدیک می‌تواند در نزدیکی آرا و گسترش روابط اقتصادی مثمرثمر باشد.
وی پس از بازدید از شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال‌شرق کشور و خط تولید یک کارخانه تولید فرش و ظروف چینی ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن امکان ایجاد نمایندگی‌های انحصاری کارخانجات خراسان‌رضوی در استان نجف، روابط اقتصادی و صنعتی این دو استان بیش از پیش توسعه یابد.
گفتنی است در این بازدید مشاور بین‌الملل، دستیار ویژه استاندار نجف، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال‌شرق کشور و برخی مقامات بلند پایه دیگر نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول