اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه فضای ورزشی کردستان

دیواره سنگنوردی در مجموعه 22 گولان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی کردستان گفت: در راستای توسعه و بهبود فضاهای ورزشی دیواره سنگ‌نوردی در مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج ایجاد می‌شود.

دیواره سنگنوردی در مجموعه 22 گولان ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج موسی مرادیانی عصر امروز در مجمع عمومی سالانه هیئت‌های کوهنوردی استان کردستان‌ اظهار داشت: این سالن ورزشی به عنوان سالن اختصاصی سنگنوردی مورد استفاده ورزشکاران و علاقمندان به این رشته ورزشی قرار می‌گیرد.
وی از فعالیت چهار تیم سنگنوردی در شهرستان سنندج خبر داد و افزود: این چهار تیم در رده‌های مختلف سنی هستند که مشکلات آنان با نصب و راه‌اندازی این دیواره‌ها برطرف خواهد شد.
رئیس هیئت کوهنوردی کردستان از اختصاص سه دیواره استاندارد دیگر در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد خبر داد و بیان داشت: این دیواره‌ها با همت و همکاری فدراسیون کوهنوردی، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت کوهنوردی استان در اوایل سال آینده نصب خواهد شد.
مرادیانی با بیان اینکه ورزش کوهنوردی مظلوم است، افزود: سرانه ورزشی کوهنوردی در مقایسه با سایر رشته‌های ورزشی کمتر است.
وی از روسای هیئت‌های ورزشی کوهنوردی شهرستان‌های استان خواست حق کوهنوردان را ضایع نکنند.
رئیس هیئت کوهنوردی کردستان در ادامه از گروه‌های کوهنوردی استان خواست که مسائل پژوهشی را بیشتر وارد اقدامات و کارهای خود کنند.

* آرمان‌خواهی در کوهنوردی نهادینه شده است
رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان دیواندره گفت: برای مدنی کردن جامعه به سمت و سوی کوهنوردی و الگوپذیری از اسطوره‌های این عرصه ورزشی باید شرایط لازم فراهم شود.
سلام اسماعیل‌سرخ با تاکید بر اینکه در ورزش کوهنوردی آرمان‌خواهی نهادینه شده، بیان داشت: کارنامه کوهنوردی این شهرستان در طول یک سال گذشته در حد معقول و رضایت‌بخش بوده است.
وی گفت: در چند سال گذشته زیربنای کوهنوردی در شهرستان دیواندره صفر بوده که امسال این روند به طور محسوسی مطلوب شده است.
رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان دهگلان در ادامه کمبود مربی را بزرگترین دغدغه این شهرستان عنوان کرد و افزود: این شهرستان با توجه به قابلیت‌های بالقوه نیازمند توسعه دیواره سنگنوردی است.
محمد سیدی با انتقاد از واگذاری برخی از کوه‌های جوار شهرستان دهگلان به سازمان صنایع و معادن، اظهار داشت: متاسفانه با واگذاری این کوه‌ها کوهنوردی در این شهرستان دچار افت خواهد شد.

* پناهگاه اوالان در کامیاران بازسازی شد
رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان کامیاران در ادامه به بازسازی پناهگاه آوالان در شهرستان کامیاران که درب و پیکر آن مخرب شده بود، اشاره کرد و گفت: بالا بودن هزینه آموزش‌ها در این شهرستان مهم‌ترین مشکلات این هیئت است.
اردشیر فاتحی بیان داشت: با توجه به کمی امکانات و کمبود مربی در این شهرستان صعودهای زمستانی خوبی در کامیاران انجام شده است.
وی در پایان به ارتباط تنگاتنگ هیئت کوهنوردی کامیاران با اداره محیط زیست اشاره کرد و افزود: در همین راستا چندین بار تفرجگاه پالنگان پاکسازی شده است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول