اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی مازندران خبر داد:

ساخت بزرگ‌ترین دیواره سنگ‌نوردی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی مازندران به عدم وجود دیواره‌های استاندارد برای سنگ‌نوردی اشاره کرد و یادآور شد: بزرگ‌ترین دیواره استاندارد کشور در مازندران در دست احداث است.

ساخت بزرگ‌ترین دیواره سنگ‌نوردی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، دومین نشست سالانه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران شامگاه پنجشنبه به میزبانی هیئت کوهنوردی چالوس در هتل ملک این شهر برگزار شد.
در این نشست که روسا و نواب روسای هیئت‌های کوهنوردی شهرستان‌های استان مازندران حضور داشتند، رئیس هیئت کوهنوردی مازندران گفت: ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه انسانی زیادی در شهرستان‌ها وجود دارد که برای استفاده بهینه از آن نیازمند برنامه‌ریزی‌های اصولی هستیم.
سید معین شجاعی لنگری افزود: برای این منظور سعی شده است با فعال‌سازی کمیته‌های مختلف و انتصاب افراد علاقمند و توانا جهشی نو در روند فعالیت‌های هیئت کوهنوردی استان ایجاد کنیم.
وی اظهار داشت: 25 هیئت کوهنوردی با 20 کمیته در سطح شهرستان‌های استان فعالیت دارند که هفت رشته ورزشی را زیر پوشش داشته و حدود 20 هزار کوهنورد در استان فعال هستند که از این تعداد تاکنون حدود 60 درصد ساماندهی شدند.
شجاعی لنگری با اشاره به اینکه در دو سال و نیم گذشته بیش از 200 دوره کلاس آموزشی برای کوهنوردان و مربیان این رشته برگزار شده است، بیان کرد: در شش ماه اول سال جاری مقام دوم کشوری در امر آموزش در سطح کشور را دارا هستیم.
وی همچنین به موفقیت‌های به دست آمده در سال‌های اخیر در سنگ‌نوردی استان اشاره داشت و ادامه داد: در بخش بانوان مقام هشتم و در بخش آقایان مقام دوازدهم کشوری را از آن خود کردیم که با توجه به وضعیت این رشته در استان از موفقیت‌های این رشته محسوب می‌شود.
رئیس هیئت کوهنوردی استان مازندران در ادامه به عدم وجود دیواره‌های استاندارد برای سنگ‌نوردی یادآور شد: بزرگ‌ترین دیواره استاندارد کشور در آمل در دست احداث است.
این مسئول تصریح کرد: این دیواره از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان مازندران بوده که 200 میلیون تومان اعتبار داشته و حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شجاعی در مورد هیئت کوهنوردی بانوان نیز خاطرنشان کرد: سرگروه ورزش بانوان استان در هیئت کوهنوردی معرفی شد و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت داده می‌شود شاهد موفقیت‌های این قشر فعال در عرصه کوهنوردی باشیم.
وی از بازگشایی دو مسیر در قلل کلاردشت خبر داد و متذکر شد: دو مسیر در قله‌های علم کوه و تخت سلیمان با ارتفاع 800 متر توسط کوهنوردان کلاردشتی بازگشایی شد که این کار برای نخستین بار توسط کوهنوردان داخلی انجام شده و دیگر مسیرهای موجود را کوهنوردان خارجی بازگشایی کرده بودند.
رئیس هیئت کوهنوردی مازندران همچنین به برگزاری جلسه مشترک حقوق کوهنوردان استان در قله دماوند در آینده نزدیک در دفتر رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسه در مورد حقوق استان از دماوند و صعودهای آن بحث و بررسی می‌شود تا عواید آن نصیب هیئت کوهنوردی استان شود.
در ادامه رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان چالوس نیز با اشاره به اینکه هشت گروه فعال و رسمی کوهنوردی در چالوس فعالیت دارند، عنوان کرد: امیدواریم با تداوم حضور مسئولان تربیت بدنی و کوهنوردی، کوهنوردان غیررسمی را نیز ساماندهی کنیم.
احیا درویش صفت همچنین به برنامه‌های انجام شده و صعودهای صورت گرفته در طول سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: پروژه نصب آرم و تندیس فدراسیون کوهنوردی با همکاری شهرداری چالوس در حال انجام و ساخت است که بعد از اتمام ساخت همزمان با دهه مبارک فجر در یکی از میادین اصلی شهر نصب خواهد شد.
مسئول کارگروه بانوان هیئت کوهنوردی استان انتخاب دبیر برای این کارگروه را الزامی دانست و اذعان داشت: تقویم شش ماهه دوم این کارگروه آماده بوده که شامل نشست‌های تخصصی ویژه بانوان، نشست تخصصی مربیان بانو در استان، تشکیل کمیته مرتبط هیئت کوهنوردی ویژه بانوان، برنامه فصلی برای صعود به قلل داخلی و خارجی، مسابقات کوهنوردی داخل استانی، همایش پاکسازی کوه‌ها ویژه بانوان و ایجاد بولتن این کمیته که شامل تاریخچه فعالیت بانوان کوهنورد در استان و شناسایی بانوان توانمند برای بهره بردن از آنها در این رشته مفرح در استان باشد، است.
انتهای پیام،/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول