اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان پیشنهاد داد

پرداخت 30 درصد از درآمد یارانه‌ها به تولیدکنندگان شیر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: دولت برای جلوگیری از مشکلات پیش آمده در زمینه شیر باید 30 درصد از درآمد حاصل از هدفمند شدن یارانه‌ها را به تولیدکننده در قالب پرداخت مستقیم یا در قالب توزیع نهاده‌ها پرداخت کند.

پرداخت 30 درصد از درآمد یارانه‌ها به تولیدکنندگان شیر
اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت پیش آمده برای تولیدکنندگان شیر پاکتی بیان کرد: بخشنامه‌ای در اوایل سال جاری توسط وزیر بازرگانی به استانداران ابلاغ شد که بر اساس آن یک کارگروه تخصصی برای شیر خام در هر استانی تشکیل شود.
وی از تفاوت تولید شیر خام یک استان با استان‌های دیگر کشور سخن گفت و ادامه داد: مقرر شده بود که هر استانی قیمت تمام شده شیر خام که از دامداری‌ها تولید شده و قیمت تمام شده فرآوری شیر پاکتی را محاسبه کرده و بعد از آن یک درصدی برای مغازه‌دار و یک قیمت نهایی نیز برای مصرف‌کنندگان شیر در نظر گرفته شود.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به افزایش قیمت تمام شده شیر و ایجاد یک تبصره در زمینه آن تصریح کرد: مطابق این تبصره اگر امکان ایجاد یک قیمت برای مصرف‌کننده وجود ندارد ملاحظه شود که چه مقدار کمتر از قیمت تمام شده باید توزیع شود تا اینکه مابه‌التفاوت آن را از محل اعتبارات ستاد هدفمندی یارانه‌ها تامین کنند.
وی اضافه کرد: قیمت تمام شده شیر در استان محاسبه شد اما طبق مصوبه عمل نشد.
امینی از مصوبه دولت در اوایل سال جاری سخن گفت و اظهار داشت: بر طبق این مصوبه مقرر شده بود که یارانه شیر به تولیدکنندگان پرداخت شود که به همین دلیل نیز یارانه شیر پاکتی برداشته شد.
وی بیان کرد: نخستین قیمت تمام شده شیر خام 590 تومان که بعدها به 630 تومان و در حال حاضر نیز به 714 تومان که قیمت تمام شده دامدار بود، رسیده است.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: تا این لحظه نیز دولت به هیچکدام از تبصره‌های ابلاغی توجه نکرده است.
وی اظهار داشت: مقرر شده که کارخانه‌دار بیش از قیمت 700 تومان شیر پاکتی توزیع نکند و گاودار نیز بیش از 600 تومان شیر خام خود را به فروش نرساند.
امینی ادامه داد: این در حالیست که قیمت تمام شده شیر برای گاوداران بیش از 713 تومان می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی چند مشکل برای تولیدکنندگان و دامداران به وجود آمده است.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: دولت برای جلوگیری از مشکلات پیش آمده باید 30 درصد از درآمد حاصل از هدفمند شدن یارانه‌ها را به تولیدکننده در قالب پرداخت مستقیم یا در قالب توزیع نهاده‌ها پرداخت کند.
وی تاکید کرد: اگر طبق توضیحات داده شده این مقدار یارانه پرداخت نشود دامدار دیگر نمی‌تواند به تولیدات خود ادامه دهد.
امینی با اشاره به نظریات مختلف جامعه دامدار در حل مشکلات پیش آمده، بیان کرد: دامداران تقاضا داشتند دولت در زمینه قیمت‌گذاری دخالت نکرده و قیمت شیر بر اساس عرضه و تقاضا در بازار معین شود، یا اینکه اگر در این زمینه دخالت کرد نباید به صورتی باشد که نهاده‌ها به هر قیمتی خریداری شده و فروش شیر نیز بر طبق تصمیمات دولت مشخص شود.
وی از تولیدکنندگان شیر پاکتی سخن گفت و افزود: کارخانه‌داران لبنی نیز با توجه به مباحثی که عنوان کردند در حال ضرر بوده و نمی‌توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول